tisdag 20 januari 2009

Ett kilo minus! YES!

Ja så var man här igen...länge sen sist men nu kommer en kort summering...

Jul och Nyår uppe i 08-land var bra, skönt med lite semester mitt i allt slit!
Och här kommer lite bilder från Julafton i Masthugget...

Eddie Svärföräldrarnas underbara Snauzer




Min älskling David som kanske tagit en droppe för mycket ;)


Bröderna Berglunds Viktor och David

Julaftonsmys... :)

Mitt 2:a nyårslöfte som jag avlagt i hela mitt liv gjorde jag nu... Jag ska nå min målvikt i år!(Helst till sommaren, men får se hur det går)

Mitt första nyårslöfte avlade jag förra året om att jag skulle gå ner i vikt, efter 5 månader på pulver så hade jag gått ner 30 kilo, några av de kilona har kommit tillbaka i ju med att jag skadade mig men de ska bort nu!
Denna gången räknar jag kalorier med hjälp av ett dataprogram och så tränar jag 3-4 gånger i veckan och nu efter första veckan har jag gått ner 1 kilo! YES! Blir så taggad nu...

På jobbet hat det ju varit sådär, men det ser ut som att det kan bli ljusare tider igen, den som lever får se...

Mina tandläkare besök blir bara värre och värre tycker jag...
Nu sist var jag där i 90 min, de rensade en av mina tänder(värsta Hannibal masken och starka vätskor, som "by the way" förstörde min nya cardigan som jag hade på mig) och sen drog de ut en av visdomständerna som ska bort.
Jag säger bara Ont ont ont har jag haft efteråt och sen har det smakat gammalt ruttet var i munnen i några dagar... David säger ibland"gå och skölj munnen du luktar unket nu igen."Ja det är ju bara bra att han säger till så jag vet att det inte bara smakar förjävligt utan att det faktiskt luktar så... Jag ska iaf inte till Tandläkaren förrän i slutet på Februari så det ska bli skönt med en liten paus nu!

Som avslut vill jag nog bara lägga till ett citat:

"Min bäste vän är den som tar fram det bästa i mig"
Det är något att tänka på i dessa bistra tider...

Så på jakt efter kilona så hörs vi snart igen! ;-)


Inga kommentarer: