torsdag 11 juni 2009

Vilka människor det finns!

Igår hade vi personaldag ute på Hisingen.
Det började med att vi skulle få lite motivation i vår "friskvårdstävling" priser delades ut för denna etappen som varit och sen pratade de lite om olika tips och råd inom tävlingen.

Tina Thörner kartläsaren, kom och föreläste om hur man ska lyckas med sina mål.
Jag säger bara WOW vilken människa!!! Hon var en härlig värmlänning som kom och pratade direkt ur sitt hjärta om vad som gör att en människa mår bra...Det är gnistan!
Alltså man måste ha något som man brinner för, för att orka leva, kämpa och nå sina mål.
Vem tror du trodde på henne när hon kom och sa att hon skulle bli världens bästa kartläsare i rally??Jo ingen! Vi måste alla hjälpa och stötta varandra så man kan nå sina mål och hålla liv i gnistan!
Något mer viktigt hon pratade om var att man smittar med sitt beteende och sitt humör, alltså en femårig flicka som får på sig en klänning kan säga att hon tycker att hon är den vackraste i världen, medans när hon är tolv tycker hon att hon är ful, tjock,för smal, för lång, för kort osv. och varför det?? Jo för om man som förälder går upp på morgonen och utstrålar att man inte tycker om sig själv och ur man ser ut eller vad man har åstakommit så överförs det på barnen.
Det finns tre känslolägen berättade hon: Surig, medioker och Glad. Den första och den sista smittar och den i mitten hänger bara med de övriga.
Så var glad varje dag och din omgivning kommer då också vara det!

Hon påminde mycket om när vi var på "Kvinnor i Tiden" seminariet för några veckor sedan då det var en Präst som hette Lisbeth Carlborg och faktiskt den som jag minst såg fram emot på seminariet innan jag gick dit. Men jag säger bara HERREGUD vilken kvinna!
Hon var så fantastiskt när hon berättade om kvinnorna i sitt liv, först då sin farmor som var en enveten kvinna, födde en son med fötterna åt fel håll och trots att alla läkare och människor runt ikring rådde henne att lämna bort barnet så var hon så enveten och samlade ihop pengar för att "vända" på sonens fötter, detta fick hon jobba av som kokerska resten av sitt liv.
Hon pratade också mycket om hennes liv som mamma och att man kan påverka sitt eget liv genom att vara en Solros istället för ett åskmoln. Ja hon blev faktiskt den personen jag värderade högst efter seminariet.

Dessa två kvinnor är verkligen "Feel good"-människor, såna man skulle behöva ha runt sig hela tiden egentligen. Men jag tycker att dessa två timmar jag fick lyssna på dem gav mig så mycket!

Tänk vilka fantastiska kvinnor det finns!

Inga kommentarer: