onsdag 10 juni 2009

Regnet det bara öser ner...

Ännu en dag med ösregn...
Jag tycker i ju för sig att det är jättebra för alla växter att få sin lilla "måltid" från ovan så slipper jag springa runt med slangen hela tiden!

Igår var jag efter jobbet i en trädgård jag har skötseluppdrag i med mitt egna företag. Jag hade uppehåll en halvtimma, jag hann precis trimma klart så kom ösregnet.
Men man är ju inte trädgårdsmästare för intet, lite regn skrämmer inte mig och jag grävde upp rabarber och rensade ogräs. När jag kom hem tog jag en varm dusch och slängde alla kläder i tvättmaskinen.

Jag känner i hela min kropp nu att jag behöver semester! Visst jag kommer fortfarande jobba med firman under semestern men det handlar ju bara om några timmar i veckan.
Jag fullkomligt längtar ihjäl mig till Öland, nu är det nästan bara 2 veckor kvar.
Vi hade Ölandsmöte jag, David och Fredrik igår så nu är vi alla på banan! Fredrik är så lätt, det enda han önskade/krävde var: Kycklingkorv, alt. till Sill och Heinz ketchup.
Det kommer bli så jäkla kul! :)

Imorgon kommer Pappa och Kristina mitt i Ösregnet, enligt SMHI kommer det vara dåligt väder hela helgen! :( Jag fattar inte att Pappa alltid lyckas boka in de helgerna då det är dåligt väder här i Göteborg, men jag tror att det blir trevligt iaf.
Imorgon ska vi ut och äta med dem och Davids päron, det ska bli spännande men jag tror att det kommer gå bra, Pappa är ganska lätt.

Idag har vi personaldag halva dagen och vi ska vara med på kvällsaktiviteten också, så nu måste jag skynda mig och ut och jobba, ska plantera klart en plantering med lite olika buskar... ett smakprov: Cornus 'Winter Beauty', Cotinus coggygria 'Royal Purple', Physocarpus opulifolius 'Diabolo' (skulle haft en gulbladig 'Darts Gold' men fick denna istället, men den här är fin också)

Det brinner på Hisingen idag, i Frihamnen, man ser röken på himlen ända in hit till stan, de har hållt på med släckningsarbetet sen kl. 2... Läskigt!

Kommer sommaren tillbaka snart tro....???

Inga kommentarer: