söndag 3 augusti 2008

Ekorren....

Jaaa så är man nästan färdigpackad i lägenheten...
Jag håller på att gå igenom mina kartonger i källarförrådet nu och då märkte jag vad mycket skit man faktiskt sparar på.
Jag hittade gamla teckningar jag gjorde i mellanstadiet, massa gamla vinster från Liseberg m.m. , gamla julkort och askar och burkar som inte gör en människa glad nu för tiden.
Jaaa det blir mycket slängarbete framöver. :)

Till helgen bär flyttlasset av, hoppas det blir lagom väder med uppehåll men ej soligt.
D och jag har kollat så mycket på olika "compact living" lösningar nu så jag blir nästan snurrig, men det ska verkligen bli skitkul att flytta in och sen börja renovera.
Måla,tapetsera,riva och bygga.
Köpa nya möbler och fixa så det verkligen blir vårat hem som vi vill ha det. :)

Igår såg vi filmen "The weatherman" den var bra men ganska tragisk också. Mitt hjärta blödde för stackars Nicolas Cage vars liv hade gått käpprätt åt h**vete...
Ändå ar han inte självmordsbenägen vilket jag beundrar, han gav aldrig upp liksom.
Skönt att det finns så starka människor som faktiskt klarar av att stå upp hur många slag man än får.

Nu har det blivit lågtryck igen och det känns riktigt skönt faktiskt, mysigt att få krypa upp i soffan med en filt, in i D's famn och lite tända ljus framför filmen igår. :) Det har ju varit en helt fantastisk sommar helt klart men man ska aldrig ha för mycket av det goda!

"Regnet det bara öser ner..."


1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med allt packande hit och dit!:) *kram kram*