onsdag 13 augusti 2008

Vänner...

Igår var jag och dansade på Lisberg när Blender spelade.
Det var en bra kväll men jag var inte på hugget riktigt, jag har ju lite mycket nu med planerad renovering i kombination med att jag försöker bli av med lägenheten i Kungälv.

När jag stod där i folkvimlet och tittade på allt folk slog tanken mig...

Jag har nästan inga nära vänner längre!
Jag har ju sållat bort så många som har svikit mig på olika sätt, och nu finns knappt några kvar!

Jag är i ju för sig nästan aldrig ute i svängen längre men jag kände ändå att jag saknade någon "buddy" att snacka med i pausen.
Jag gillar inte kallpratet och alla ytliga kontakter som ofta uppstår på dans, men igår var det allt som dansen hade att erbjuda.

Dessutom märkte jag på en vän som jag kände var ganska nära mig att jag är nog inte lika nära till honom som han är till mig!
Jag kände mig som luft och började genast sakna min gamla bästa vän!

Jag behöver råd... Ska man ta up kontakten med en gammal vän som man har brutit med, men som visar intresse av att göra det? Hur länge ska ett svek ligga kvar i en relation??

Usch jag känner mig så vilsen och ledsen... D fick ligga och hålla om mig igår när jag kom hem och några bittra tårar rann ner för kinderna.

Vi får se om jag ska gå på den planerade dansen på Liseberg ikväll, jag känner mig inte i form för att stå där ensam igen. Men det löser sig säkert, det gör det ju alltid...


1 kommentar:

Anonym sa...

Men duuuu! Man upptäcker ju mer och mer att det finns många ytliga vänner inom dansen. Jag vet heller inte riktigt vem jag ska ty mig till, vaffan.....vad ska man göra då?! det är bara att gilla läget och ty sig till den bästa av de sämsta!:P hahaha! *KraaaaaM*