söndag 30 november 2008

Julpynt och kniven i ryggen!

Ja så sitter man här på jobbet en måndag morgon igen, denna gången med mycket varm julkänsla i kroppen.

Jag och en kompis diskuterade just detta fenomen med jul, hon lider nämligen av höstdepressioner, men så fort de börjar vankas mot jul så mår hon mycket bättre.
Jag känner också av detta själv att man mår mycket bättre med alla lampor ute, mysiga julpyntet som kommer upp med både lampor och tomtar överallt. Köpa och slå in julklappar m.m. m.m. Mer jul helt enkelt!

Jag julpyntade i helgen och det blev supermysigt när det blev klart, David bara gapskrattade när han kom hem, för han har aldrig haft det så juligt hemma hos sig förut.
Jag älskar verkligen och julpynta, och jag vill köpa nya grejer varje år, men vi får inte plats med en enda pryl till!
Jag kan inte ens göra ett pepparkakshus för vi har ingenstans att ställa det! :)

Helgen har varit bra!
I fredags chillade jag bara, men en kär vän, min Hanna ringde mig och vi pratade en timme ungefär, det går jättebra för henne och Gabrielle och det var jättehärligt att höra från henne igen. :)
Vi två lyckas alltid gå om varandra när jag är hemma i 08-land, hon åker antingen till Östhammar eller Rom när vi väl är uppe och så lär det bli till jul också tyvärr.

Lördagen spenderade jag på Donnumstegen och "hängde" med supermysiga Tommy! :)
Han är verkligen för härlig och jag hade ont i både magen och halsen av allt skrattande! :)
Dessvärre förstördes danskvällen av en människa som "stack kniven i ryggen" på mig!:(
Jag blev verkligen asdeppig av att få "kniven i ryggen" och jag deppade hela dagen igår med. Det är så typiskt att såna saker ska hända när David är från stan, då jag behövde honom som mest.

Min hjärna funkar på ett sånt sätt att jag måste bearbeta saker 1-2 dagar innan jag kan släppa det, så var det jämt med "Ulf-historien" med, saker hände, jag ältade och ältade det i 1-2 dagar sen var det borta.
Så idag mår jag riktigt bra, förutom att jag är riktigt trött eftersom jag inte sovit något nästan på hela helgen, kombination av tandvärk och att sova själv höll mig sömnlös.

Det som däremot hjälper lite mot deppighet och ältande är Yoga. Det är så skönt att gå in på ett yoga pass och därinne existerar inget annat än mig själv, min andning och mitt fokus.
Alla andra tankar är som bortblåsta och det var otroligt skönt att köra lite poweryoga igår! :)

David kom hem och jag flyger fortfarande på små rosa moln! :) Jag är ju såååå kär i honom!
Verkligen "Ensam mamma söker" känslor där! ;)
Vi bara låg och höll om varandra hela kvällen, pratade och kysstes. jag är så trygg med honom och han var den enda som kunde rycka upp mig ur min deppiga tillvaro.

Idag ska vi gå tidigare från jobbet för jag ska till frissan! Usch så pirrigt, första gången för mig! :)
Ska nog vara lite vågad och säga till frisören att hon får göra som hon vill...
Behöver en radikal förändring! Jag lägger nog upp en bild på min nya look, men nu är det jobba jobba jobba! :)

Puss och kram sålänge.

Inga kommentarer: