fredag 17 april 2009

Sommar på ingång!

Åhh det har varit en helt underbar vecka rent vädermässigt i mitt vackra Göteborg
Sol och varmt varje dag, lite kallt på morgonarna men det rättar till sig när solen letat sig upp på himlen!

Idag såg jag hur de japanska körsbärsträden på Sten sturegatan började spricka ut i blom, ska banne mig ta med mig kameran nästa vecka.
Det är en så kort period när körsbären blommar men den är verkligen heeelt fantastisk! I år ska jag vara duktig och fota med vår kamera så man kan spara alla dessa fantastiska träd i minnet och kanske rama in något om det blir bra.
Jag missade tyvärr att fota krokusperioden, men jag ska bättra mig och ta med kameran till jobbet varje dag för att dokumentera allt vackert som händer nu.

I detta väder blir jag såå sugen på att plantera på balkongen, ut och riva på uteplatsen och grilla!
Det känns verkligen som om sommaren står bakom hörnet nu och dessutom är nedräkningen inför Öland i full gång.

Ikväll kommer Anna och Rickard över och vi ska äta lite räkor, dricka lite vin och bara ha det gott helt enkelt! Lite fuskande i dieten idag alltså men jag har skött mig exemplariskt hela veckan och hela dagen idag så ett glas vin kan jag nog ta när jag ändå ska köra MRL innan de kommer.

Still going strong!


3 kommentarer:

Kattis sa...

Åh jag älskar tjing-tjong-körsbärsträden!!

JA LÄGG UPP LITE BILDER OFTARE.. ja det tycker jag ;) hehe

kraaam!

Kattis sa...

Mastigt inlägg javisst, men du skrev ju också värsta mastiga kommentaren :) det är så roligt när man har fått nya kommentarer!
Det är nästan som att få ett SMS.

HAHA Schulte ja.. haha, han fotade ju oss i eneskolan! ja han e säkert snäll men bra knasig :)

Jag kollade en trädgårdsutbildning på medborgarskolan inom kategorin: anläggning och planering osv.
Jag är så sugen på att starta eget så kan man göra schysst reklam främst för äldre människor som kanske vill ha hjälp oh stöd med tyngre arbeten och kanske sömnlösa barnfamiljer... jag tycker det är så kul att fixa i andras trädgårdar... ens egen är ju bara kaos! Ska vi gadda ihop oss tycker du? ;) DÅ SKULLE JAG BLI SUPERLYCKLIG! haha

Sen är jag intresserad av en inredningsutbildning men den kostar 14500!! den kanske är värd det men fan, dessa pengar kan man då hellre lägga på annat som tex huset eller bilen.. jävla värld man lever i där man är så bunden och beroende av det mesta.

KRAAAAAM!

Kattis sa...

Jag är ju miljövän men jag tycker det här med gröna påsen, att vi i nykvarn ska tjäna lite på det.
Ja vi måste ju ses innan ni drar ifrån öland den 4/7. Vi måste checka in i stugan senast 15.00 den dagen så jag hoppas vi hinner dit några timmar innan.
Har ju gångavstånd till borgholm centrum så :)