tisdag 24 juni 2008

Misommar i Sala!

Midsommarhelgen blev jättebra!

Vi åkte på Torsdagen upp till Sala till min brors hästgård i Nybyn-Västerfärnebo.
Resan gick smärtfritt med lite trafik och några stopp på vägen och vi kom upp vid 18 tiden.

Det var så oerhört att komma ifrån stan och träffa släkten, de är lite knasiga som mig men oerhört goa! =)

Jag känner mig däremot inte det minsta utvilad för att jag har varit Lekfaster åt min brorson hela helgen (helgen innan det var de och hälsade på mig här i gbg, lisebergoch universeum, lekfaster hela den helgen med...) Han är 5 år min lilla älsklingsbebis!
Han är fullkomligt galen i mig och vill bara sitta bredvid mig, mysa med mig i husvagnen, följa med honom hit och dit, han ska sitta på mina axlar, busa och leka i hans rum.
Varje gång vi ses säger han :"Jag har saknat dig" och "Det är bara dig jag tycker om ju"(jag smälter ju som smör) och jag får alltid hur många pussar och kramar som jag vill!
(Förutom i Söndags då han blev jätteledsen för att jag skulle åka och fullkomligt vägrade att ge mig verken en kram eller en puss, inget hejdå fick jag heller.)

Det är ju bäst att passa på att krama och gosa med honom nu innan han tycker att jag bara är en jobbigt Faster som varje gång säger"Men C vad stor du har blivit" eller "Kommer du ihåg när du var liten och bara älskade mig...blablablabla..." Han är ju såå söt!

Vi fick se de två små fölisarna som de hade nyligen fått på gården, såå underbart söta och fina bilder blev det!
Det kom även ett sto som skulle betäckas till gården så vi fick se(och höra) lite "liveaction" med brunst som sprutade och hingsten som absolut inte fick komma fram till sitt mål, stackarn...Hon bara lockade och lockade och sen avvisade honom gång på gång! Vi får se hur det går med det!

Ja helgen blev ju en jättebra midsommar, vi som inte hade planerat någonting innan...Ibland är det bra att bara ta det som det kommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin midsommar!!:) Snart syns vi iaf raring!! *kram kram*

Anonym sa...

Åhh tack för pollineringstipset! haha det har man ju inte kunnat komma på själv ju ;) Det måste jag göra... för annars brukar jag bara gnugga de mot varann "blommorna måste knulla med varandra" brukar jag förklara för folk som undrar varför jag gör så haha!

JA KÖP FILMEN FÖR 29 SPÄNN! Du kommer inte att ångra dig ;)

Anonym sa...

Hej igen.. Jag har återgått till mina gamla bloggadress. Kram!