tisdag 8 juli 2008

Öland 2008

Jaaa så var man hemma igen...

Det var som vanligt en fullspäckad vecka med partande, sola och bada, träffa underbara vänner som man inte sett på väldigt länge,mycket mycket dans och svett som blandas med andras.


Några saker blev lite extra kuliga denna vecka...

*Jag firade mitt 10 årsjubileum på Öland och med lite skumpa också! =)
(Tack PEG som fixade så allt löste sig i den sista minuten)

*Jag fick bo med BL-are och mina favorit tjejer dessutom!(extra kul var det att C följde med för första gången, men det blir ju inte det sista året hon följer med har jag en känsla av ;) )

*Jag fick rycka in i Maskeraddanstävlingen 20 minuter innan den skulle börja.
Det var nämligen en "Racerförare" som inte hade någon partner och jag fick då rycka in som "pitgirl" i mina minishorts, ett rosa linne och en Maffian keps som jag fick låna av R.
(Vi kom vidare en gång dessutom! "Racerföraren" är från Stockholm men vi ska ändå köra några tävlingar till hösten!! =) )

*Sillbordet blev som alltid lyckat med många skålar och härlig sill. Lite sång och spex blev det också med sprutgrädde och några ofrivilliga dopp i poolen! ;)

*Vädret var fantastiskt större delen av veckan och jag lyckades få färg utan att bränna mig en enda gång!(första gången på öland utan att se ut som en överkokt kräfta!) ;)

* Vi åkte in till Strand på Onsdagen för att parta och byta lite miljö, det var askul att parta med alla dansare och dansa lite disco, dessutom hade jag köpt värsta coola brillorna som jag envisades med att ha på mig hela kvällen!

Men det fanns några moment som jag saknade också...

*Min älskling, denna veckan kände oerhört jobbig utan honom, nästa år får han allt följa med!

* Pex and the boys... att deras årliga afterbeach-show skulle bli inställd var en tragedi för mig som föredrar deras show framför dem som dansband! Ingen bättre avslutning finns det på sillbordet än det!

*Bhonus camping-show... de verkar ha lagt ner den helt, jag tänker tillbaka med sorg i hjärtat över att traditionen ska brytas så! (Dessutom tycker jag att Miss Öland tävlingen borde tas tillbaka)

* Jag hade dessutom velat att Blenders releaseparty kunde varit lite svängigare, jag förstår att de vill köra deras egna grej men jag minns förra årets releaseparty med zlips med värme inombords. En riktig kanondag med sol och zlips spelade några schyssta låtar och bjöd på glass! =)

Ja Öland vad ska man säga, har man en gång varit där vill man aldrig lämna stället!

På återseende alla nya och gamla vänner... och Öland vi ses nästa år!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Saknade du inte miiiiig? ;)

Imorgon ska jag dra ut en av mina visdomständer på morgonen :S
Tänk på mig då...

kram/ satans dotter

(använder bara denna adress nu)

Anonym sa...

Öland i våra hjärtan!!:)

Anonym sa...

Shit! och jag som tänkte på dig idag när jag gick förbi din farsas hus. det stod ngn grå bmw och en illblå bil (nissan eller bmw) på uppfarten... tänkte först om du var där men kom på sen att du hade en liten grön sak. (grönsak haha)

Imorgon (onsdag) ska vi åka till grannarnas sommarställe efter lunchtid men vet ej exakt när. Står våran röda toyota på uppfarten så är vi hemma annars får du väldigt gärna skriva ett jättelångt och fint brev till mig och lägga i brevlådan (i kuvert hellst hehe) om jag inte skulle vara hemma. ååhh jag som vill träffa dig.. var sååå längesedan! Vi har massa att snacka om, minnen och allt haha. BECKASIN! som jag hade glömt.. magnus påhitt antagligen efter skilda världar. Jag skickar numret via ett msn fönster så ploppar det upp nästa gång du loggar in. Annars, hur länge stannar du i stälje? till helgen?

Anonym sa...

Jag är hemma nuuu!! så kom förbi om ni får vägarna förbi :)

kraaam!