tisdag 10 mars 2009

Ett studiebesök på min gamla skola...

Så sitter man här igen...

Jag har mått riktigt bra nu ett tag och det beror nog främst på at jag tränar så mycket som jag gör. Jag försöker köra 4-5 gånger i veckan och jag har lyckats ganska bra, jag har dessutom tappat 5 kilo på 2,5 vecka och känner mig mycket stolt! :)

Däremot så får jag lite ångest för den här veckan blir det bara 2 dagar på gymmet, igår MRL och idag Bodystep. På onsdag ska jag till tandläkaren igen och vis av erfarenhet så bokar jag inget efter det.
På torsdag åker jag, David och min kära lilla syster Ramona upp till mamma över helgen, det ska bli jättekul och jätteskönt verkligen, jag och David har bestämt oss för att kompensera gymmet med lång promenader däruppe. Det ligger ett motionsspår precis utanför där hon bor och det passar perfekt! :) Det blir nog 1-mil i två omgångar tror jag.

På jobbet är allt jättelugnt och skönt för min källa till det mesta av mitt dåliga humör är i Thailand i 3 veckor! :) Aldrig har det varit så här lugnt och skönt, däremot är han kumpan fortfarande på plats och jag kan inte låta bli att fortfarande känna agg mot honom.
Han påstår att man inte ska da de 2 över samma kam, men han sitter ju för f*n i bakfickan på den andre. Nej den gubben gick inte och därför så håller jag mig mest för mig själv.
Hur som haver ska jag njuta av lugnet i en och en halv vecka till.

Igår åkte vi på ett studiebesök med alla miljövärdar.
Vi åkte till min gamla skola i Tvååker Munkagård! :) Det kändes både jättekul och lite konstigt att vara tillbaka.
Det var mysigt att träffa alla lärare och se hur saker faktiskt hade förändrats ganska mycket sen jag slutade för ett år sen. Nya planteringar här och där, lite nya sandlådor och odlingsytor, men den största förändringen var ändå den dåliga nyheten att de inte får fortsätta att ha ky-utbildning där längre.
Det beslutet var ganska nytaget och alla var ganska förvirrade med hur det skulle fortsätta. Jag tycker att det är skittråkigt verkligen, så fin och bra skola med så härliga lärare har jag inte varit med om förut.
Jag ska följa nyheterna om vad som händer därnere iaf var så säker...

Kursen bestod av lite beskärnings och buskkunskap vilket jag tyckte var ett suveränt upplägg när man tänker på att det finns skrämmande lite kunskaper i det här bolaget. Man klipper allt likadant, som små gröna kuber och tar inte hänsyn till växtens välmående eller vackra naturliga utseende.
Ett moment var både roligt och ångestdrypande, PINNPROVET!! Vi skulle göra ett grupparbete och det var att identifiera buskar på barkvist och några städsegröna. Jag som redan hade fått ångest när vi gick förbi "provbänken" utanför växthuset på rundvandringen men nu fick jag riktigt kalla kårar då BoA la till, tar du täten då Rebecca?? ;)
Hua vilken prestationsångest, men det gick förvånansvärt bra ändå.

Jo det var en bra dag, och bättre blev den när det bestämdes att vi skulle åka till Peter Korn nu under året och titta också. Skönt att ha mer att se fram emot!

Nä nu blir det till att sätta igång!

Inga kommentarer: