fredag 6 mars 2009

Företaget Gloriosa!

Så än en gång har jag tagit tag i mitt liv!

Det var ett tag sen nu jag startade mitt företag, men det har bara legat där och grott.
Nu förra veckan tog jag tag i bokföringen äntligen... Jag installerade ett jätte käckt program som heter "Visma SPCS Enskild Firma" så otroligt enkelt alltså!

Man lägger in loggan som bild när man öppnar ett nytt företag i programmet och vips så hamnar det på alla kvitton och fakturor man skapar i programmet. Alla kvitton och fakturor finns som mall som man enkelt fyller i.
Och det bästa utav allt... man slipper hålla koll på debit och kredit, konteringar m.m., programmet fixar det åt mig, fyller bara i inbetalning och utbetalning och i vilken typ så är det klart! Hur smart som helst alltså! :)

Igår tog jag många kliv framåt med firman, jag bokade tid till idag på banken och sen ringde jag en bekant som jag många gånger har diskuterat jobb med och vips hade jag bokat in ett möte med henne nästa helg!
Så fantastiskt roligt, och jag fattar inte varför jag har gått och dragit på det här??!!

Idag på banken gick det bra, jag fick ett bankgiro nr och startade ett företagskonto så nu känns det verkligen som om jag är på gång! :)

Jag har också lagt upp lite mål för den närmaste tiden, bla ska jag ta ledigt en dag från jobbet och ragga lite begravningsbyråer, vi får se hur jag lyckas men förhoppningsvis kan jag få en eller två att hoppa på tåget.
Det är svårt med Fonus eftersom de har avtal med Interflora men jag tänkte se om jag kunde smörja dem ändå! ;)

Så nu sitter jag här med fjärilar i magen av lyckokänslor att det går framåt!
Så härligt, men nu måste jag sköta mitt ordinarie jobb!

Tjingeling!

2 kommentarer:

malle sa...

åh eget företag! blomsteraffär eller vad har du tänkt dig? Tänkte bara tillägga att fonus har avtal med euroflorist om de nu har något avtal med någon längre.. de har iallafall inget med interflora(har precis jobbat i en interflorabutik som har blivit av med sitt fonus kontrakt..) hoppas att det blir super bra hör av dig om du saknar någon kompentent florist/trädgårdssäljare!!

infing sa...

Det låter jättespännande! Jag håller tummarna för dig!

Läste om dom "andra" på jobbet och blir så bestört, fattar inte vad det är med dessa gamla gubbar egentligen.

Hade det inte varit för dessa inskränkta människor så hade jobbet varit perfekt.

Kram på dig och hälsa David!

PS; det där skåpet ger mig dåligt samvete, är det kvar? Isåfall får jag faktiskt ta mig i kragen och hämta det snart, vi hörs om det!