onsdag 4 mars 2009

Industrier och människors påverkan...

I dagens Elvis comic-strip tar de upp ett väldigt aktuellt och viktigt ämne:






Alltså... att matindustrin pumpar in "skit" i all mat, även om det inte ens är halv/helfabrikat.


Om man ska köpa kycklingfileér så innehåller de endast 80 % kött tex.


Om man vill köpa påläggs skinka så har de ofta tillsatt någon form av socker och konserveringsmedel.


Och såhär är det hela tiden! Nästa gång ni handlar ska ni titta på innehållsförteckningen!


Jag lovar att det mesta innehåller någon form av socker och en massa E- ämnen som man inte har en aning om vad det faktiskt är för något!



Vi köper alltid mat och lagar egen, för jag gillar inte fabricerade produkter, men det är så himla svårt att komma ifrån det här ändå.


Människor får en massa skit i sig av att äta all mat, sockret skapar ett beroende och man går upp i vikt. Och jag lovar dig att det kan inte vara helt nyttigt att äta så mycket kemiskt som vi gör i dagens läge!


Dessutom är allt på väg att vara "förberett", såg i min kompis blogg att hon hade hittat Omelettsmet i tetrapack. Men det är ju sjukt! Hur svårt ska det vara att vispa ihop lite ägg och vatten/mjölk??



Samhället är på väg att bli riktigt "Fucked up"!








1 kommentar:

malle sa...

skönt att det är någon mer än jag som har upptäckt detta enorma fuskande som pågår!! hoppas att allt är bra i nyrenoverade bostaden!