torsdag 12 mars 2009

Mmmm våren är här! :)

Ja nu börjar jag få riktiga vårkänslor! :)

Här om dagen när jag var ute och plockade skräp på jobbet så upptäckte jag att Krokusen hade börjat blomma på Wadmansgatan!
Visst har det stuckit upp lite blad både här och där efter krokus,pärlhyacinter och annat vårfint, men nu har allt vaknat! :)

När jag senare gick på Berzeliigatan så tittade jag till planteringen jag gjorde förra året.
Och där mellan alla nedvissnade växter såg jag hur även Daggkåpan hade vaknat och börja sträcka på sin limegröna fräscha blad. Och vidare gräset och Allium hade börjat visa livstecken!
YES nu är det vår!

Och jag kan bara säga att DU är välkommen! :)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar Öland!
Vart brukar du hålla till där då? eller varierar du? KRAAAM!

Anonym sa...

Okej, då lär väl du precis åkt hem när vi ska dit. Vi var mkt på Ekerums camping men eftersom det är så poppis och oftast fullt så var vi på Kapelluddens camping (borgholm) de sista gångerna när jag bodde hemma. Så nu hade jag tänkt att ta med min "lilla" familj dit till kapelludden, varken Micke och hans barn samt min lilla eric har aldrig varit på öland så det ska bli skitkul :)

Kattis sa...

Ja! haha häxan ja :D
kolla upp om du skulle hitta den på svenska, jag har letat som en galning på filmsidor samt fantasysidor.. eftersom den står under kategori "fantasy".
Vi har bara den på vhs på svenska men den ligger hos mamma, får se om jag kan leta fram den ngn dag.
kram!

Kattis sa...

Nu har jag bokat en stuga på vår camping, så vi kommer vara där från 4-11 juli, och du sade ju att du är där v.27 (dansveckan) så då kanske vi hinner ses på lördagen eller söndagen... för de e lördagsbyte där vi ska vara så då startar vi i slutet på v.27 :)
Hehe,