torsdag 16 april 2009

Släppa taget...

Ja igår tog jag ännu ett steg framåt i att inte vara i underläge...

Jag har upptäckt en vän som påstår sig vara så ärlig osv, inte alls är det.
Han säger hela tiden åhh vi måste ses och fika m.m. men han hör aldrig av sig, jag får hela tiden ringa honom och fråga om vi ska göra något. Han bjuder aldrig upp mig på dans, det gör alltid jag. Visst är mycket upptagen för att han är så rolig och dansa med men någon gång tycker man väl att han skulle göra det.

The "final" test var faktiskt när jag uppe hos mamma på påsken. Jag, Jennie och Tommy åkte till Yesterday, där såg jag redan direkt när jag kom in att han var där och jag tänkte "nu får vi verkligen se".
Hela kvällen gick och han hejade först i andra "halvlek" när han dansade förbi, inget försök till att bjuda upp och inget försöka att komma fram i pausen och prata.
Nej jag tänker inte hänga kvar vid någon som något ankare utan jag har insett att jag måste släppa taget hur mysig han än är att umås med, jag vill ju inte vara den som folk trampar på och ligger i underläge hel tiden.
Det hände nog något hos honom när en speciell ryktesspridare var i farten. Usch vad jag hatar såna människor som griper sig in andras liv och förstör, och jag lyckas ju aldrig slippa undan henne!
Ja ja han har valt sin väg och jag min...

3:e dagen med mitt pulver nu och det går riktigt bra, hade lite träningsångest igår så jag tog en härlig power walk runt frölunda som avslutades med en härlig och välbehövlig dusch (jag hade blåst flis på jobbet i 2 dagar och hade hela hårbottnen full med grus). Innan David kom hem från jobbet tog jag också några "before" bilder på mig i underkläder, jag måste ha något att jämföra med då jag ofta får "anorexi ögon", alltså jag ser inte att jag har gått ner trots att jag har gjort det.

Sen åkte vi till K-Rauta för att köpa en ny kratta ( sambo varning på det)det lustiga var att vi hade planerat att åka dit och köpa den å damp det ner en värdecheck på 100 kr i brevlådan samma dag. Krattan kostade 40 spänn så vi köpte ett "anläggar" måttband också. summa kardemumma så fick vi betala 8 kr, bra va?? :-)

Idag fyller min fina lillasyster år och jag råkade ringa och väcka henne på påsklovet och allt!

Grattis min lilla gulliga Ramona på 19 årsdagen.

Inga kommentarer: