söndag 8 februari 2009

Hemflytt, familjen taikon och lokalt väder...

Så flyttade vi hem till oss igen igår!

Det var så skönt, men jag är verkligen tacksam att Davids föräldrar har ställt upp för oss så mycket! Davids pappa Pelle har hjälpt till med lägenheten och hans mamma Kerstin har lagat mat och bäddat m.m. TACK så hemskt mycket för allt!

I lägenheten är allt inte riktigt klart men det är beboligt i alla fall...
Vi har bara några fotlister,socklar,dekorlister och valvet kvar att göra! :)
Dessutom kommer ex kexet idag och ska kolla på en koppling till diskmaskinen som han ska koppla in tillsammans med blandaren imorgon! Jippie, då ska jag laga mat för första gången i vårat nya kök!
Vi provade vår nya spishäll igår att den funkade och jag var mycket imponerad, om jag gillade att laga mat innan så kommer jag älska det nu! :)

Hemma ser det lite ut som hos familjen Taikon just nu, vi har bara rotat fram det viktigaste så vi kunde sova och sen monterade vi ihop vår nya soffa och fotpall KARLSTAD från Ikea i "Ullevi grått" passande va?? ;)




Idag ska vi lägga i hyllorna i skåpen och plocka upp allt porslin m.m. det ska bli kul men jag längtar tills allt är helt klart och jag kan få gå och prylshoppa lite ljushållare, duk m.m.

Min målsättning är att det ska vara klart nästa helg, och det känns ganska realistiskt tycker jag.

Imorse när vi vaknade så var det ungefär 1 cm snö hemma, David som har jouren blev lite nervös, men så fort vi kom närmare stan så fanns det inte en flinga på backen, snacka om lokalt väder! Jag menar det är ju inte alltför långt mellan Västra Frölunda och Centrala stan...

Häftigt att vädret kan var så lokalt egentligen, det är som molnet tänker "Idag ska jag bara snöa över Tynnered" Hahahaha om det hade varit på det viset hade molnen bestämt själva vilket väder det skulle bli och då hade vi säkert snö och regn omvartannat jämt!

På återseende...

2 kommentarer:

malle sa...

har visst varit lite frånvarande... bloggar mest från mobilen då är det hemskt omständigt att svara på kommentarer! man får ju en del tid över i skolan när man är där på "heltid".. är MAX fyra timmar i skolan varje dag men då får jag ju istället jobba på bättre hemma... skönt att ni nästan är klara nu då! erik o jag började spana på lite hus nu faktiskt verkar som att vi blir kvar här, men usch vad den marknaden är trög just nu inget kul... men när det väl blir hus får du gärna komma hit o dra en rejäl röjare i trädgården tillsammans med mig!!

Anonym sa...

Hej!
Nej det var ingen från Ene.
Det var en av de där killarna jag träffade på grönan du vet när vi slutade 9:an. (som kom ut till Yngern när vi tältade där med klassen) Du vet, inte han som jag var förtjust i och blev stadig med ett tag utan hans kompis.
Kram!