måndag 2 februari 2009

Renovering...

Ja så är vi ganska mitt uppe i renoveringen!


I lördags rev vi ut hela köket och David sträckte ryggen på kuppen. Vi rev väggen mellan köket och v-rummet och sen slängde vi vår gamla soffa som har stått på Liseberg på 70-talet(det som är lustigt med den soffan är att när vi var på Mio för ett tag sen så såg vi att den modellen var "in style" igen, men benen var lösa och så behöver vi verkligen en större soffa).
Vi bor i ett miljonprogram-hus från 1968(tror jag) men det kunde man inte tro när vi öppnade väggen... Som isolering i innerväggen(men bara den sista biten längst in ca 20 cm) hade man lagt Halm, alltså Halm! Värsta skumma grejen tyckte vi, dels att de inte hade isolerat hela väggen när de ändå höll på och sen att det var just halm. Det blev ju halm och damm överallt! Det är tur att ingen av oss hade hösnuva iaf! Ha ha ha

Det var så härligt att komma igång och allt gick mycket snabbare och smidigare än vad vi beräknat. Så på eftermiddagen på lördagen kunde vi åka till Bauhaus och köpa golvet, det tog däremot lite längre tid då Bauhaus i Bäckebol är så himla stort så vi hittade inte därinne, men vi kom ut med allt som vi behövde iaf.
Söndagen roade vi oss med lite målning och lagning av golvet i köket. Davids Pappa lagade golvet jättefint med masonit så det kom i samma höjd och vi bara kunde lägga nya golvet ovanpå. Han är väldigt duktig och vi är jättetacksamma att han är så intresserad och vill hjälpa till!

Jag och David satte microlitväv på väggarna och senare på kvällen målade vi den och taket, så just nu ser det mer sterilt ut än ett sjukhus, ett helt kritvitt rum men det blir det inte länge till! ;)



Jag jobbar hela veckan och David är ledig, så jag åker och hjälper dem när jag kan efter jobbet, men man kan säga att det är slitigt... Jag är helt slut på kvällarna, igår somnade jag vid nio efter Simon och Thomas som jag fullkomligt ÄLSKAR!!! Jag tycker att de är så härliga med deras små kärleksgnabb och häftiga grejer som de gör. Däremot igår så tyckte jag kanske att det var llite extremt och för mycket 70-tals stil över det hela, men ändå lite "fulsnyggt" på något vis, jag tror att det växer på en.


Här är en bild, ganska dålig kvalitét men det var det jag kunde uppbringa...








Och här är en bild på "The Darlings" med deras ursöta hundar Pooter och Percy!





Ja så idag kommer mit ex kex Frisse och ska dra rören till utkasteren som vi ska ha på uteplatsen och sen till alla andra grejer i köket. Golvet ska läggas klart idag och vi ska måla väggarna i den ursnygga mörkblå färgen S 8010-R 90 B som är en svartblå färg och kommer passa utmärkt med vår fina tapet som vi har köpt på Engelska Tapetmagasinet.

Den var dyr men fräck va??

Men nu ska jag iväg och jobba lite, måla utemöbler och lite beskärning av buskar är vad som står på menyn idag, sen blir det till att åka direkt hem och jobba i lägenheten!

Full rulle...

Puss och kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jamen visst är de söta, bebiströjorna :) kolla in alla modeller och färger på www.familjetorget.se

Nej jag visste inte det om Emmeli eftersom jag inte har ngn kontakt och liknande med henne så.. då kan det vara svårt att veta saker om folk. ;)

Annars då? allt bra...?
Jag ska läggam ig och vila för jag har jätteont i magen. vill inte bli orolig. kram!