torsdag 5 februari 2009

Renovera ännu mera....

Ja så börjar det väl närma sig...Ljuset i slutet av tunneln....
Ikea kom igår med alla sakerna (ca 45 paket som radades upp i vardagsrummet) och vi målade klart allting sånär på några bättringar som måste göras där vi varit lite för snabba och slarviga! FY SKÄMS på oss! ;)

Idag håller David och hans pappa på för fullt med att skruva ihop skåpen och montera dem i köket. Jag själv har fått det mysiga ansvaret att ta hand om lilla vovven Eddie tills de kommer hem. Jag ska mata honom och mysa lite så kanske det blir en promenad vid sjutiden om de inte har hunnit hem tills dess.
Hunden Eddie är den enda hunden jag känner som har såna extrema rutiner!
Han vaknar vid 8.30, tar en promenad, får mat när han kommer hem, promenad vid 12, mat igen vid 17 och sen sista promenaden vid 19. och så är det verkligen varje dag, kanske ruckar på några minuter men det är det enda.

Det ska bli skönt att bara vila lite efter jobbet idag, börjar känna mig lite sliten nu. Varje dag efter jobbet har jag åkte ut till lägenheten och hjälpt till så mycket jag har kunnat men nu är jag så trött, så trött, så trött. Hoppas att vi kan få det någorlunda klart till helgen så jag och David kan flytta tillbaka igen.
Davids syster har nämligen också flyttat in för att de ska köra stamrenoveringar i hennes lägenhet och den är därför inte bebolig under tiden, det blir lite trångt och Davids pappa får sova på soffan stackarn!
Skulle också vara skönt att få lite privatliv igen, jag och David har ju nästan inte varit själva på en vecka nu och det finns ju en del intima delar man saknar får man ju säga! ;)

Ikväll börjar "Du är vad du äter" och första programmet är med Sanna Bråding, JÄKLAR vad hon har förändrats sen man såg henne i "Tre kronor" alltså, så det ska jag titta på.
Tycker att Anna Skipper kan vara ganska extrem ibland(men det är ju säkert hela affärsidén) men det är kul att se hur människor lyckas med sina efterlängtande mål att må bra igen. Jag blir lite extra sporrad att inte trycka i mig en massa skit!



Idag bokade jag ett träningspass till på Måndag YES! Ska bli så jäkla skönt att börja träna igen och jag får nog räkna med rejäl träningsvärk. Tänkte nog också "smita" på fredag och gå på Zlips på Möllan, känner att jag måste ut i dansvimlet lite mer igen!

Har förresten tagit lite bilder på jobbet när jag beskär...




Här sitter jag och ska föryngringsbeskära en Rosenspirea...







Här är jag igen...


Och här ser jag inte riktigt klok ut!Ha ha ha :)

Bilderna från renoveringen kommer när vi är klara!

Puss och kram!

















1 kommentar:

malle sa...

Halloj! så det var du som hade hittat till min blogg.. jag håller på att plugga upp o läsa till några ämnen, som du vet var ju inte min matteork så hemskt stor på gymnasiet... :) kul med renovering? men ärligt vem bloggar 10 i 6 på morgonen?? pust