torsdag 31 juli 2008

En liten resumé...

Oj insåg att jag ligger lite efter, så här kommer en liten resumé... ;)

Förra veckan hade vi en helt underbar vecka med min kära suparbuddy C från S-tälje! :)

Många skratt blev det, lite sprit,bad och mycket annat trevligt.

Det är så skönt med C just för att hon är så lätt att ha med och göra, hon ställer inte så stora anspråk och krav, hon var bara nöjd med att ha semester helt enkelt.

Däremot tog hon som vanligt fasta på alla sina miljöaspekter och försökte förändra D och mig till bättre människor. All frukt och grönsaker som skulle köpas skulle vara ekologiskt eller rättvisemärkt(helst båda) och alt annat man köpte skulle också vara ekologiskt i den mån det går.
Dessutom införde hon den biologiska komposten i vårt hem, ja allstå den fanns ju egentligen redan men vi använde den inte... :S
Allt detta är ju jättebra grejer men jag har en del funderingar när det gäller miljövänliga varor...

*Varför ska det vara så förbannat dyrt? Det borde ju vara billigare med ekologiskt och närodlat, så man har råd att leva efter det och jorden blir en bättre plats att leva på, eller??

Jag har alltid undrat vad det är för skillnad på ekologiskt och biodynamiskt(som antroposoferna hemmavid alltid säljer) nu fick jag reda på det igår... Vid ekologisk odling får man ha närliggande fält med icke egologisk odling men med biodynamiskt ska det vara helt giftfritt runtom.
Så tillbaka till ämnet...

Jag jobbade nästan hela veckan och D var hemma med C, allt funkade faktiskt skitbra trots att de aldrig träffats förut. Nör jag kom hem om dagarna åkte vi oftast och badade och lapade lite sol.

På fredagen åkte vi in en heldag till stan och fyndade på rean och käkade lite mysig sushi! *mums* På fredag kväll festade vi hemma och gick till Sticky och på lördag var vi på fest.

En så rolig vecka var det och det kändes nästan lite sorgligt när hon åkte med bussen till Karlstad på väg mot nya äventyr.

C hoppas att du kommer ner och hälsar på fler gånger och du ta med dig B någon gång också! :)


På återseende...

1 kommentar:

Anonym sa...

C, är det jag? hehe skulle kunna vara.. beskrivningen var nästan exakt. Jag kommer också gärna ner till göteborg och endast umgås och tar igen gamla år utan att välja paddan och liseberg före ;)