måndag 14 januari 2008

The big bang...

Jaha och så börjar det...
Jag tänkte att jag skulle prova på det här med att blogga som "alla pratar om.
So here it goes...

Jag har haft en underbar helg i Stockholm!
Träffade alla mina underbara dansvänner och både dansade, kollade på Hockey och drack öl med dem!
Tänk vad man kan längta hem ibland när man har haft en så bra helg hemma, men då måste man genast komma ihåg att det blir vardag därhemma med om man bott där ett tag. Jag måste också komma ihåg alla mina argument till varför jag flyttade därifrån.
Ett av dem blev jag genast påmind av igår när jag åkte för att köpa semla till fikat hemma.
Jag var inne på kondis i ca 5 minuter och blev uppraggad av en invandrar kille som gav mig sitt mobilnummer och ville äta middag med mig!AAARRRRGGGHHH
Varför tror dem att bara för att man är blond så är man lättfotad?? Och vad fick honom att tro att en snart 23 årig tjej vill ha en kille närmare 40 på andra sidan av sverige?? I don´t get it!

På jobbet går det bara fint, trodde jag skulle va seg idag men fick något konstigt energiryck och gjorde klart allt jag planerat för dagen innan lunch nästan. Jag gillar det gänget jag jobbar med, jag skrattar hela tiden när jag är på jobbet. Och samtidigt känner jag att det är tur att det finns lika knäppa människor som jag, annars hade jag nog kännt mig ganska ensam.
I dagsläget känns det ganska sorgligt att det bara är ett vik på 2 år...Vi får se vad som händer.

Ja det här får nog räcka för denna gången...

Dagens visdomsord:
"Den som säger att den kan intet, den vill intet"
Baltzar von Platen (grundaren av Göta Kanal)

1 kommentar:

infing sa...

Hi, hi.......välkommen till bloggvärlden!
Den där läbbiga killen, han ville säkert gifta sig med dig!!!! :-)
/Carina