onsdag 16 januari 2008

Ååhhh...

Ja nu var det dags igen!
Idag har det varit förbannat kallt och blåsigt ute...man har liksom ingen lust att jobba utomhus vid såna tillfällen! Men vad gör man när man är miljövärd....jo städar bilen!
Miljövärdsbilen var väldigt smutsig inuti och alla har bara blundat för det en tid nu, men idag var det dags!
På eftermidagen åkte jag bort och dammsög, torkade ur den och hängde in en "flong" ny Wunderbaum!Aaaah nu luktar bilen som en nyäten persika!(utsidan kvar dessvärre)

Jag har konstaterat att jag fått en inflammation i mitt tandkött och köpte idag på rekommmendation av L min arbetskamrat munsköljet "Corsodol".
Den ska tydligen döda bakterier efter ha sköljt i minst en minut efter tandborstning.
Jag kan förstå att det inte kan finnas några som helst bakterier kvar nu när min mun känns helt bortfrätt. Den innehåller 96% Etanol och efter en halv minut så kändes det som jag hade druckit bensin och tänt på i munnen!USCH!!!
Hoppas det funkar nu när jag inte har några smaklökar kvar.

Idag bjöd R på mat på jobbet igen...Fläskfilégryta med Potatisgratäng genomsyrad av vitlök. Smaskens var det men man kunde låta bli att tänka att det är tur att man är singel i dessa lägena, jag hade iaf inte velat pussas med mig efter den lunchen!

"Älska mig som den jag är"
Ainbusk singers

Inga kommentarer: