tisdag 13 maj 2008

Funderingar om Lycka...

Det finns så många saker i livet som gör att man blir lycklig... (och pengar är inte en av dem)

*Att få dansa med en bra kavaljer till rätt låt med rätt humör och "go"!

*Att träna sin kropp så den blir starkare och man ser resultat från gång till gång.
(Det hände mig igår på mitt Bodybalance-pass som jag går på Måndagar, jag var mycket vigare och kunde komma ner ordentligt i yogan. Dessutom blir magen plattare efter varje gång, inte helt fel! ;) )

*Att ha sin familj som älskar en villkorslöst och lyser upp ens tillvaro när man är nere.
(I ju med ett speciellt arrangemang i helgen har jag pratat med hela min närmaste släkt denna veckan och det har varit så mysigt, varför gör man inte det oftare egentligen?)

*Vännerna som är som en andra familj, som älskar en för den man är och man delar både sorg och glädje med. (Jag har ju sållat bort alla mina enerigvampyrer och sparat mina allra mysigaste och goaste vänner. Love you all!)

*Att ha någon att hålla i handen,pussas, kramas och gosa med. En som gör en lycklig bara genom att vara i ens närhet. (Det finns en speciell som jag tänker på en som ger mig det där speciella "pirret" i magen, tack för att du finns!)

*Ett inspirerande jobb.

*En sol som aldrig går i moln(vilken vecka det var vädermässigt förra veckan! Heeeelt underbart och den kommer att ljusa upp denna veckans väder helt klart.)

*ÖÖÖland!(Say no more ;) Om 7 veckor är vi där!)

Det här är vad som gör mig lycklig just idag!


"Sommar och solvarma da'r, båten är sjösatt och klar
biran är välkyld och här sitter jag för sommar'n har börjat idag"
Arvingarna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är precis det som du beskriver som Är Lycka!! Sånna där småsaker som man igentligen inte tänker på, men som bara finns där!:) Somliga söker nog aldeles för mycket efter lycka, trotts att de redan har den utan att de vet om det! Det man inte har fårstår man hur mycket man saknar eller vill ha! Det man har tar man lätt förgivet!:P *kramkramkram*

Anonym sa...

ååå jag hoppas att jag inte finns bland dessa energivampyrer ;)