fredag 23 maj 2008

Så urbota dumt!

Igår gjorde jag nog den största tabben i hela mitt vuxna liv!

D ringde mig när jag skulle byta om och gå hem att han hade glömt nycklarna. Så jag erbjöd att ta med mig dem ner till bilen så det skulle bli smidigare för honom att stanna. Javisst jag lunkade iväg och han hade inte hunnit komma när jag kom fram.

Så vad gjorde jag... jag la in mina grejer i bilen, hängde in nycklarna i tändningslåset(för att kunna åka direkt sen) och sen ser jag hans bil komma sååå av vana trycker jag ner knappen och slänger igen dörren lite käckt... När dörren går igen inser jag faktum:
Mina nycklar är i bilen-Jag har extra nycklar hemma men vart är hemnycklarna- Jo i bilen- mina extranycklar hos Linda?-Dels är hon bortrest med jobbet och dels så tog jag tillbaka dem en sömnig natt efter dans när jag glömde nycklarna på jobbet. *Suck* I'm screwed!

Jag ringde till exet och brorsan och de samma sak, bänd och fiska eller krossa en ruta!
D tog tag i situationen(tur att han var där, vad skulle jag göra utan min riddare i den vita bilen ;) ) och ringde en låssmed.
Han kom efter en halvtimme och bände i dörren för att fiska ut nycklarna, det funkade men det var rena skräckfilmen (han höll på att tappa nycklarna nästan framme vid dörren) jag vågade knappt titta. Han fick ut nycklarna trots allt och summan gick på 1200 kr.
Surt sa räven men vad skulle jag göra!
Det värsta är att de pengarna hae jag ju tänkt att lägga å Ölandsveckan...

Så nu delar jag ut extranycklar till lägenheten för glatta livet, vill inte vara med om detta igen!
Det värsta är ju ändå att jag känner mig sååå blond och korkad när det hände, jag kom på mig själv att tänka "Rebecca som hade högsta betyg i nästan allt låser in sina nycklar i bilen".
Men jag är ju så knäpp!! Som D sa...Jag är ju bara mänsklig men jag vet att det är mitt sätt att bearbeta det hela, jag blir aldrig arg och börja skrika och gapa för sånt utan jag vill hellre ställa mig och dunka huvudet i väggen för att jag är så korkad!(Till råga på allt så sågade jag mig i fingret på jobbet, det blödde som f*n, snacka om otursdag)

Jag åkte och tränade på kvällen och då kändes allt genast lite bättre! Som sagt Yoga kan bota allt! =)

Jag tackar gudarna för att jag har D han är helt underbar, han räddar mig ur diverse situationer! Puss på dig!

"För att du finns
För att du kan
Du leder vågorna mot land
Du river murarna mot världen
För att du ser
För att du förstår
Nu lyser himlen där jag går
Du tar min hand och visar vägen"
Sonja Aldén

1 kommentar:

Anonym sa...

Ooooo låsa in nycklar är gött!!:) då märker man hur inbrottsäkra saker och ting är, och man önskar att det skulle gå att ta ett gem och lirka upp låset...haha!:) shit!Vi låser alla in nycklar, hur konstigt det än låter!:P när det är nyckeln man nu ska låsa med! haha! *kram kram*