lördag 10 maj 2008

Trädgårdstönt!

Jaaa så var det Trädgårdsdagarna på Liseberg och nästan sommar!
Det var verkligen ett underbart väder igår när jag och D gick till Liseberg. Så jäkla varmt och solen stekte på mig och mina soleksem(så nu blir det en dag ifrån solen tyvärr :( )

När vi kom dit var det inte så mycket folk och stohej så vi strosade runt där och tittade på allt fint. Sen var vi uppe på stora scenen för att kolla Brudshowen och allt var lika bra som när jag var med. Däremot har de bytt ut alla lärare för jag kände inte igen en enda.

Jag blir helt knäpp i såna miljöer som Liseberg, Botan och Trädgårdsföreningen (eller när jag går igenom en körsbärsallé som blommar)
Jag går bara runt och säger : Åååh va fiiint, gud så välgenomtänkt och bara andas in dofterna och intrycken. Jag får nästan ont i hjärtat av att allt är så vackert!

De som är i mitt sällskap och inte är särskilt trädgårdsintresserade blir fort trötta på mig Trädgårsdstönten som går runt och rablar latinska namn på växter,buskar och träd. Och blir sååå glad om man frågar mig vad det är...då får man en hel förklaring om vad det är, kännetecknen och ibland namnets betydelse och historia.
Jag är en "sucker" för trädgård helt enkelt!

Vi var även inne i det nybyggda Evert Taubes värld som är som ett slags modernt museum om Evert Taube. Det var verkligen en storsatsning och väldigt kul att se. Det rekommenderar jag verkligen om man ändå är inne på Liseberg.

LIseberg har verkligen byggt upp någon slags busig, mysig och romantisk feeling över hela parken och det är inte svårt att ryckas med i den. Aaaaah en underbar kväll på Liseberg helt enkelt!

"Rönnerdahl han skuttar med ett skratt ur sin säng
Solen står på Orrberget, sunnanvind brusar.
Rönnerdahl han valsar över Sjösala äng.
Hör min vackra visa, kom sjung min refräng. "
Evert Taube- Sjösala vals


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj då lär man nästan ta en titt in på Liseberg till veckan!! kramkram