tisdag 30 september 2008

3500 lökar!

Jag och en kollega på Hisingen har beställt lökar från Holland som ska planteras runt om i ditriktet. Igår kom lökarna(en halv pall) och jag åkte dit i morse klockan 06:00 för att hjälpa henne dela upp alla sorter.

Det slutade med att jag hade med mig 3500 st lökar som ska sättas i jorden tillbaka till centrum!
Det är så kul! Men det är en jobbig och ganska hetsig tid framöver.
Jag sitter dessutom och ritar som en blådåre på Virveln för att vi ska träffa Markentreprenören imorgon och ja... allt känns som pannkaka och upp och ner just nu!
(Typiskt mig att ha så många järn i elden) ;)


Här är några fina sorter jag ska plantera:



Allium giganteum


Anemone blanda Mixade färger


Narcissus 'Golden Bells'(Fräcka Påskliljor)

Sen ska jag sätta såååå många fler, bla annat några fräcka tulpaner och Krokus, andra allium osv.


En liten bonusgrej hände på jobbet igår... Jag fick reda på min löneförhöjning, vilket blev mer än vad jag räknat med! :) Dessutom så får jag ut en hel del retroaktivt i oktober *GÖTT* så kan jag komma lite ikapp med alla håll som pengarna ramlar ner i!


Hemma håller vi på att planera hur vi ska göra med Garderoberna.Vi var iväg och tittade en sväng på olika garderobssystem men de är verkligen SVINDYRA (Elfa eller Pellysystem) Det är nästan billigare att riva ut alla garderoberna i sovrummet och köpa nya på IKEA. Så det blir nog vår nästa plan. Vi river hela sovrummet samtidigt, golv, garderober och tapeterna.

Mina färgplaner för sovrummet är brunt(mer åt caffelatte) och guld, kan däremot inte bestämma oss för tapet eller färg. Jag vill nog måla så man kan göra någon schablon i guld+ några ränder på väggen(Jag vet att det låter skumt men det blir nog grymt!)

Vi blev så besvikna på garderobssakerna igår så vi åkte och "tröstshoppade" lite på Blomsterlandet. Vi köpte nya blommor till alla fönster i lägenheten och det fick bli mitt pyssel igår när David var iväg.

Det blev så fint med Vita Orkideér, Peperomia(rödbladig) och Pachira aquatiqa(Strandkastanj) i sovrummet.

Vitbrokig Fittonia,Vita midicyklamen,Peperomia och Clorophytum comosum(Ampellilja) i Vardagsrummet.

Idag ska vi gå och kolla på stan efter en present till vår chef som avtackas på Fredag, då tänkte jag passa på att kika in på Lagerhaus och köpa 2 fotopärmar till mina "portfolios" till min firma. :) Yes allt förarbete har börjat, snart är jag igång.

Oooh nu är det bäst att jag fortsätter...

1 kommentar:

Anonym sa...

åååh jag satt och kollade på olika allium sorter igår ju!! du kanske kan ta och skicka hit nåra ;) haha kram!!