torsdag 18 september 2008

Provocerande människor...

Ååååh ibland kan jga bara bli galen på människor!
Satt och skrollade lite på Dansmaffian och så ser jag ett blogginlägg från en medlem så bara provocerar hela tiden!

Den här killen är homosexuell, klär sig ibland i kvinnokläder på dans och dansar ofta både som tjej och kille med båda könen. (Fine with me, alla ska få dansa med vem man vill och vilka kläder man vill ha på sig) MEN denna killen måsta ha något slags problem upptäcker man när man läser hans inlägg i forum,blogg m.m.

Allt han skriver är sååå grymt provocerande och nedvärderande. Varje gång man kikar in på DM så har han fått ca 40 arga svar och några varningar från admins. Det värsta är ju att han vet ju vart gränsen går tills man blir avstängd och sniffar bara hårfint på mållinjen.

Denna gången handlade om hur folk klär sig på dans, valfritt säger jag, alla har ju olika tycke och smak. Dessutom är ju modet mycket varierat numera. Jag tycker att varje människa har absolut rätt att uttrycka sin stil/smak/åsikter, men varför ska man vara så förbannat trångsynt och trycka ner männiksor med ord som "fläskkorvar" "det är så man mår illa" m.m.

Jag tycker det är kul med mode och kläder, men när det handlar om dans så tänker man ju främst på om kläderna är funktionella alltså: inte för varma, är kjolen för kort, sitter plagget bra även om det blir vått och är det bekvämt??

Usch vad jag tycker illa om folk som bara måste trycka ner andra människor för att må bra!!!

*Aaaaargh*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ohh vad snäll du är. Ja man känner sig verkligen som en lite husmor eller piga somliga dar :)
Fast man måste ju också vara "hård" ibland när det gäller rutiner, passa tider osv. Det tycker jag är viktigt!

Du måste uppdatera din blogg oftare tycker jag ;) Och speciellt med bilder! det är så roligt och läsa vad ni alla gör och ser ut och sånna saker. Är ni klara med hallen förresten?

Gissa vem jag såg häromdan i stälje? KAJSALIS! HAHA hon ser likadan ut som förr. men denna gång såg hon inte mig, annars brukar hon haffa mig och prata saker på tyskalektionerna som jag gjorde.. och INTE gjorde :D

KRAM!

Anonym sa...

Precis! Jag vet precis vad/vem du pratar om! Somliga har det inte lätt. Speciellt inte han. De tror att sin värld är den perfektaste av alla, och de som inte går i dess fotspår gör fel. Dock borde han kolla in sitt liv lite och se hur många vänner han har, vilka som tycker som han, hur lycklig han är....så kanske dessa människor förstår att deras värld bara är deras egna lilla bubbla!

KraaaM!