tisdag 23 september 2008

Smider framitdsplaner...

Och så här börjar det...."Om jag bara hade varit okej i min hand..." NEJ nu måste vi tänka positivt!

Med den "otrygga" arbetsmiljön som vi har haft ett tag på jobbet, har mina tankar på att förverkliga min dröm ökat.

Förut kände jag att jag hade det ganska bra, men nu känner jag starkare än någonsin att jag måste starta min firma under tiden jag jobbar här! Om jag gör det finns det chans att den kan stå på egna ben när jag blir arbetslös om ett år ungefär.

Jag har ju redan allt som behövs för att starta den, vilja! (och inga pengar behövs egentligen i startläget.) Alla planerna och affärsidén är redan klart då vi hade det som projekt i ekonomin på Munkagård. Så nu har jag börja smida planer i huvudet och ska börja med en Portfolio.

Alltså min firma ska ju bestå av 2 kanske 3 delar: Trädgård, Binderi och Växtmiljö.
Jag har ju kunskap och utbildning inom alla tre områdena så inga problem finns egentligen.Man ska bara få arslet ur vagnen om ni ursäktar språket!

Så nu blir det nya tag från och med nu! :)

Dreams are coming true! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kör hårt med firman!!! Du klarar det!!! Håller tummarna hårt!;)