onsdag 13 februari 2008

Kaffe, Kaffe, Kaffe...

Vilket underbart väder det är ute! Fåglarna kvittrar, solen skiner, lökarna blommar i rabatterna, jag skiter i vad SMHI säger NU ÄR DET VÅR!

Idag var jag lite extra trött på morgonen för jag var uppe tidigt och fixade.
Så jag bestämde mig faktiskt för att ta en kopp kaffe (som jag gör ibland när jag är riktigt trött som på utbildningar och sånt) det blev i slutändan 4 koppar, vilket gjorde mig lika speedad som en duracellkanin. Det lustigaste av allt är att jag pratar mycket fortare än vanligt i de lägena, mina arbetskamrater bara stod och stirrade på mig när jag satte igång. =)

Vi har börjat med beskärningen på jobbet, det ger mig sån inspiration och arbetslust som aldrig förr, och så är det ganska roligt att leka lite lärare och undervisa "gubbarna" på jobbet. Känns skönt att en ung tjej som jag har mer kunskap än dem ibland.

Var hos M i måndags och pratade om våran kompisrelation, det var nog det bästa vi gjort under alla dessa år vi varit kompisar. Det finns mycket som hade kunnat undvikits om vi gjort det tidigare. Deras hus är fantastiskt fint inuti,(VILL HA) och hon hade pysslat och gjort så fina grejer. Jag blev alldeles inspirerad och vill måla mina köksluckor hemma. Jag tror på en ljusgråfärg, sen vill jag ta upp motivet som jag målade på köksväggen i luckorna, men måste klura på hur. Mina älsklingsblommor Gloriosa(bilden) måste ju få vara med där också. =)


Jag var på IKEA igr och blev ännumer inspirerad, tänk vad många fina grejer det finns! Jag villa ha nya kuddar, dukar, handdukar och mycket, mycket mer. Allt är en kostnadfråga som vanligt,*suck* tänk vad livet hade varit skönt utan pengar.

Träning ikväll igen...Sista innan tävlingen, rysligt, man blir lite nervös ändå! ;)

Imorgon ska jag och L-G på After work ska bli jätteroligt! Ta några bärsa och snacka lite skit...

"Allt för många döda dagar i mitt liv"
Magnus Carlsson

Inga kommentarer: