lördag 23 februari 2008

Nedsprutad på andra långgatan eller...stabbegatan i Björkekärr??

Oj var denna veckan har gått fort, det har varit en bra och ganska lugn arbetsvecka.Det som var mest roligt som hände på jobbet den här veckan var igår...

Jag och L-G skulle tvätta ett grovsoprum på Stabbegatan i Björkekärr.
Vi åkte dit med skurborstar, vattenslang, såpa och ett glatt fredags humör.
Vi drog ut alla kärlen och slängde all möjlig sk*t som folk ställt in där, sen kopplade vi på slangen och som vanligt kom det en del "sprut" skämt i sann Familjebostäder anda! =)
"Vrid på varmvattnet Rebecca om det finns något"säger L-G helt lugnt.
Vad händer då... Jo jag står där i rummet och vrider på kranen så får jag en stenhård, iskall stråle rakt i "fejjan"! Gud jag skrattade så jag tjöt...
L-G hade stått och fipplat men munstycket och siktade rakt mot mig, jag var blöt, sminket rann och jag skrattade helt okontrollerat i en halvtimme.
Ni kan ju bara förstå att "sprut" skämten blev ju inte sämre under resten av dagen! *hahahahahaha* (Livet är underbart när underlivet är bart...)

Var hemma hos min underbara Lysekils"syster" igår i Shortvalley och drack vin, åt ost och kex och all annan obantarmat. *Mums* Jag fick äntligen se bilderna från Lysekil *ångest* att man kan vara så totalt jätteful/jättetjock på bilder av en när man är full! Vi drog ute en stund på dubliners efter ha druckit 2 mintuu oxå en flourtant och en vanlig (jag trodde tjejerna skulle mörda mig efter vi hade gjort Flourtanten) =) Thats how it´s done!

Idag blir det att tävla i DM i Herrljunga... Jag är lite nervös med tanke på att men tävlar mot högklassarna och i 180 bpm. Jag som tycker det är tillräckligt med våra 164 bpm...*puh*

"Är du kär i mig ännu Claes-Göran"

Lillbabs

1 kommentar:

infing sa...

Fasen altså, ni är ju helt dinga du å L-G :-)
Har han så dålig koll på slangen???
HA HA!
Härligt att höra att ni har skoj på jobbet!!!
/C