fredag 15 februari 2008

Lack och läder....

....Familjebostäder: ja det som L på jobbet säger!;)

Afterworki Torsdags, det var lugnt och sansat men ändå väldigt trevligt. Vi var på PC bar och kök (Där D på jobbet hade lite dåliga minnen från;)) jag åt den absolut billigaste buffén "ever" 15 spänn! Så billigt är det ju knappt när jag lagar mat hemma ju, dessutom kostade ölen bara 25 spänn, de kan ju inte tjäna en krona på det arrangemanget.
Hur som haver så var det lite folk där i alla fall, så vi satt och åt och drack och snackade mycket kul.

L-G höll låda som vanligt och höll på att skrämma slag på en stackars kontors tjej.*hahahaha* han är för go! (Jag tror faktiskt att vi är den knäppaste arbetsgruppen i Familjebostäder.)
En efter en trillade bort så var det bara D och jag kvar till slut. Han var en sån gentleman och följde mig till bussen. Det är jag evigt tacksam för, jag hade aldrig velat gå genom Nordstan själv sådär på kvällen.(exet fick äran att skjutsa mig till jobbet i fredags ;))

Fredagen var det dans som hägrade, hade först ingen lust men åkte ändå. Vilken tur! Det var den bästa kvällen på länge (fick lite yesterday känsla faktiskt) Zlips rockade på som aldrig förr och dessutom var det sjukt mycket bra dansare ute just denna Fredag på Möllan.

Lördag var det tävling i Alingsås.
Jag gick upp klockan 6.00 för att packa väskan och ge mig iväg(eftersom det var våran egna tävling i klubben så ville jag dra mitt strå till stacken och hjälpa till!)
Jag satt i insläppet och sen väntade jag i evighet på min danspartner! Har ni varit så arga någon gång så man bara står och skakar? Jag var i den positionen i helgen, jag tyckte att han betedde sig så respektlöst mot både mig och våran klubb.
Han säger att han vill bli bäst men visar det inte ett smack! Han var så "nonchig" att jag nästan sa att vi skulle skita i allt. Allt för en tjejs skull, lika "pussy wipped" som han alltid har varit, jag trodde jag hade öppnat hans ögon för detta beteendet men våran"paus" har tydligen gjort honom blind igen!
Jag var tvungen att sansa mig till dansandet men det gick ändå inte hem 3 st 4:or var poängen vi fick...den bästa rundan vi gjort med den sämsta poängen vi har fått!
Det där med bedömningssport är lurigt!

Fest efter tävlingen hos M det var jättetrevligt och jag fick jättefina Alla <3 dag blommor. Rött vitt och blått det är ju frieri *hahaha* det är ju inte lätt att veta om man inte är florist.

Igår var slappardag, kollade på Rush Hour 3(se den inte, bara samma gamla upprepning av de 2 föregående filmerna) åt rester och mös!

Ikväll blir det träning igen, jag har haft min sämsta dag på jobbet hittills så jag hoppas att kvällen blir 1000 gånger bättre!

Inga kommentarer: