onsdag 27 februari 2008

Folköl och dunka dunka!



Kära Blogg...

Ikväll är det After Work igen, Kommunbaren.
Det blir järngänget som vanligt, Jag och två "gubbar" från jobbet!
Jag gillar det här med afterwork och det är väldigt kul/spännande att träffa sina arbetskamrater i en annan miljö!

Mamma och min lilla syster kommer ner från Sö-tälje idag, det ska bli så mysigt. De har ju inte hälsat på mig i min nya lägenhet, och sen var det ett tag sen vi sågs nu.
Jag älskar verkligen min familj, jag skulle inte vara någonting utan dem. Jag blir lika förvånad varje gång jag stöter på människor som har valt att inte ha någon familj. Min familj är allt jag har haft i mitt liv och min underbara mamma skulle jag inte byta bort för allt smör i småland.

Det har hänt något extra roligt idag... Jag och min danspartner ska få en Lindy-hop kurs i Vara, 5 söndagar! Ska bli skönt med lite inspiration dels att vi provar en ny dans ihop är också jättekul.=) Min danspartners humör går ju som sagt väldigt mycket upp och ner men jag ska göra honom en ganska stor tjänst imorgon och då kanske han tinar upp några hack i frysen. ;)

Dessutom njuter jag bara av livet just nu och att vara fri som fågeln, skönt att ha lite tid för sig ibland. Ingen som tjatar och gnatar, ingen som kräver nästan 100 % av sin tid.
Man gör vad man själv vill och ingen bryr sig om jag inte är hemma på en hel helg.*Så skönt*
Jag tror att jag är inne i en sån period nu där jag bara njuter av mina vänner... ett tag hade jag lite panik över att bli en "gammal nucka" men inte längre.
Jag ser nästan fram emot det, man behöver inte ha någon panik att man inte träffar någon, det blir ändå aldrig bra av att ruscha. Allt får ta sin tid och så länge skaffar jag nog en katt.

"Jag är fri som en fågel"
Rasmus på Luffen

Inga kommentarer: