onsdag 5 mars 2008

Att vara eller inte vara...

...det är frågan! =)

Ojdå...loggade in nu och insåg att det var ett tag sen sist! ;)

Söndagen var jättebra, familjen åkte hem på förmiddagen och de kom hem helskinnade.
Jag får alltid lite dåligt samvete när jag har haft långbesök av familjen, för när de åker hem tycker jag att det är sååå skönt. Känns så hemskt att känna så men jag har väl vant mig att ha mitt space och att vara själv hemma.

Jag åkte iväg på en Lindy kurs i Vara vilket var toppenkul men ganska svårt(det smög sig in ett och ett annat bugg steg respektive boogie steg här och var), efteråt svidade jag om snabbt på toa till min nya skitsnygga outfit(som jag och syrran shoppat på lördagen.) =)
Sen bar det iväg till Spekeröd och en helt makalöst kulig dans. Jag dansade bara med mina favoriter och jag var helt slut när kvällen var över,benen värkte och svettet rann(en perfekt danskväll med andra ord.) ;)

Måndagen var relativt lugn, tränade lite på kvällen och redde ut ett och annat med min danspartner. Jag har känt det en tid som att han egentligen inte alls har lust att träna med mig, och det har tärt en del på mitt engagemang. Nu har vi pratat om den saken och strukturerat upp våran träning lite bättre. Däremot känner jag att träningen tar så mycket tid och kostar så mycket pengar för mig att det känns som jag vill lugna mig lite, men U ville fortfarande träna 3 dagar i veckan(hur gör man då?)
Till exempel nästa vecka har Fritidsföreningen årsmöte nästa onsdag och där ingår en rundvandring på Botan, jättekul tycker jag men det är en träningsdag och därför hinner jag inte det. Dessutom är det tävlingvecka vilket gör det extra viktigt att vi tränar. U skulle bli rabiat på mig om jag ställde in en till träning för att göra något med jobbet igen.*suck* Önskar att han hade lite mera liv utanför dansen som jag har nyligen upptäckt att det finns.

Den här veckan har varit riktigt go´ på jobbet hittills, mycket "kurser" och sånt krafs som gör att tiden går lite snabbare! =) Det är ju inte helt fel heller när det bjuds på fika eller mat.

ÅÅÅÅh jag har köpt en sån bra och fin stege till jobbet! Jag är så fruktansvärt nöjd! Den var värd varenda krona (5770kr+moms om man ska vara exakt ;)) Jag har på en gård i mitt område 10st ca 10 meter höga Lindar som måste hamlas, en firma som tex Utetjänst tar mellan 14- och 20000 kr för detta medans vi kan göra det för en engångskostnad(stegen+säkerhetslina.)
Den är så fin, men kruxet är bara att den väger ca 37kg(värsta kommunaljobbet, ca fem man för att bära en stege ;)) men man ska ändå aldrig gå så högt upp utan tillsyn.

Idag var premiären och det gick jättesmidigt, jag och en gubbe stod på marken och körde ner alla grenar i en flistugg som spottade ut enorma mängder flis i rabatten medans en gubbe stod på stegen och hamlade. Vi hann med 2 träd idag(var på kurs och annat pyssel) men to be continued...

"Lucy in the sky with diamonds"
Beatles




Inga kommentarer: