söndag 30 mars 2008

Bonnefest och Frändeforsraggare...

Ja vilken sjuk helg alltså!

Jag hade en mycket trevlig och lugn fredag med grekisk mat. Alldeles perfekt för mig som kände mig helt slut både fysiskt och psykiskt. Denna veckan har verkligen varit en pärs.
Det blev en ganska tidigt kväll och jag sov över hos min kompis A, vi satt och tjejsnackade och drack te, bara myyys! =)

Lördagen så var jag anmäld till Marsnatta, en fest i Grästorp med mat och dans.
Det luriga var att de enda jag visste skulle dit var min fd danspartner och T, men T blev ju sjuk i Influensa stackarn och min danspartner ville jag defenitivt inte träffa!
Jag tog mig iaf i kragen och tänkte att han inte skulle få hindra mig att åka på en fest heller! Så jag tog upp min telefon och ringde till en okänd tjej som också skulle åka dit, hon skulle åka själv och kände heller ingen där så det blev ju idealet för oss båda.

Vi åkte dit och kom ganska precis dit i tid (körde fel en halvtimme... bra att räkna med marginal) och vi bänkade oss vid ett bord.
Min danspartner dök upp med sin nya bästis och ignoreringen var ett faktum från båda hållen.
Sen dök Maffiabossen R upp från S-holm och gissa att jag blev glad, L och jag bänkade oss vid hans bord direkt! Jag hade turen att hamna med några som var jätteroliga, dock inga dansare däremot! =)

Det droppade in fler och fler och det var faktiskt en hel del folk man kände igen!=)
Maten fick dröja tills gänget från Frändefors kom( de säger ju att fint folk kommer alltis sist men så var det inte i detta fallet) de kom runt 20.30 och festen var igång.
Frändeforsarna hade med sig en varsin dunk som stank finkel genom Plasten, och jag förvånad att de inte är blinda idag.

Ha ha ha vilken bonnafest, kändes precis som "the old days" på raggen. sprit över hela bordet och golvet, en man friade i fyllan till sin flickvän och vi sjöng snappsvisan Theobald Tor( med tillhörande "moves")
Det blev genast lite mer städat när dansen kom igång och jag som var nykter lyckades att ramla en gång(killen la krokben på mig)

Min danspartner kom och bjöd upp mig till en bugg och vi dansade, jag tackade för mig efter 2 låtar och gick ut till bilen för att kolla min mobil och han följde efter. Det hela slutade iaf med att han och jag dansade en foxtrot och så hade han värsta fyllesnacket med mig utanför.
Jag känner ändock att jag inte vill ha någon kontakt med honom alls på ett tag. Någon gång i framtiden kanske man kan dra ett sträck och börja om, men det är alldeles för tidigt ännu.

Jag var hemma 03.00, helt slut och tackade gud för "alltid öppet statoil" i alingsås!

Nu ska jag laga lite mat och baka bröd! =)

"Här dansar bönder korta och långa,
breda om röven stora och stronga,
festen på vischan blir inte trist för här dansar vi tvist"
Eddie Meduza

Inga kommentarer: