fredag 14 mars 2008

Blixtar och dunder....

...magiska under.

Idag har vi beskurit på jobbet, Jag lekte Cliffhanger och klättrade upp allra längst i toppen på Lindarna (ca 10 meter) och hakade fast min säkerhetsvajer och bara klippte.


Det är otroligt vad stabil min älskade stege är(trodde inte man kunde bli kär i en stege, men det är fullt möjligt ;) ) Jag som har höjdskräck kände mig inte alls orolig när jag stod så högt upp.


Älskade stege!


Jag tror att man kan övervinna sina fobier ibland tex: Jag har grym höjdskräck men när jag jobbar med beskärning främst så står jag med fullt självförtoende högt upp i luften. Jag tittar ner ibland för att se att grenarna ramlar ner på marken ordentligt, men fortfarande inte rädd.

Jag sträcker mig så långt ut jag bara kan men ändå inte rädd. Det fascinerar mig.

Jag taggad för hamling(stympning)/beskärning!

Det satt ett skatbo i ett av träden (det var 10 träd på gården på Stenstureg.) som jag tittade i och det såg verkligen inte bebott ut. Så jag ryckte ner det på vinst och förlust, jag klippte ju ändå bort alla grenar och tycker att det skulle sett konstigt ut om jag lämnade det obebodda boet där.

Men det är lurigt det där med hyresgäster, tex kom det ut en tjej som tyckte inte vi skulle klippa träden alls och en annan som tyckte att vi skulle låtit skatbot vara kvar.Men jag lovar dig att om jag hade låtit bli båda delarna hade det ringt in folk och klagat på båda punkterna också. Alla kan inte bli nöjda helt enkelt.

Som slutknorr fick vi en galen fredag;

*Säkringen till tvättstugan gick när en gren fastnade i våran flistugg.(jag fick ringa en bovärd som visade vart jag skulle leta)

*Jag träffade den killen "PÅ-killen" utanför Stenstureg, när han lämnade av sin pappa och fick höra hur fiin jag var och att han fortfarande är kär i mig *suck* just när jag trodde det var över så drar det igång igen.

*Efter det blev allt bara galet, jag skrattade så jag tjöt hela tiden med kommentarer som:

- Men stoppa in den då L-G, längre in.Tryck på nu då.

-Ju längre in man kör fingret desto fuktigare blir det.

-Men kan du inte få upp den nu då?

hahahahahaha tänk att allt ska associeras till sex här på jobbet... det måste vara för att jag jobbar med bara grabbar. På måndag ska jag ta över D's praktikant här på jobbet, så då blir det till att umgås med en kvinna i 2 veckor iaf. =)

Var på jobbet 6.00 i morse och är så trött nu... men jag ska hem till M och F vid 19 så jag stannar i stan tills dess.
"Du varg du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig"
Lovis i Ronja Rövardotter

1 kommentar:

infing sa...

Herregud, ni är ju helt gaalna där på jobbet!
Va fint det blev med träden, jag är så glad att du fick jobbet!!
Hälsa alla och tacka för dom fina blommorna!! Dom står fortfarande och lyser upp i mitt fönster. Jag kommer ner någondag framöver och hälsar på (ringer innan) Kramar/Carina