onsdag 12 mars 2008

Hålla sållet rent

Jag och T hade en mysig och intressant fika på stan igår.
Vi diskuterade ganska djupa saker och såklart så kom min "fd" bästa vän upp på tapeten.
Vi pratade länge om detta och slutkontentan blev iaf:
* Slösa ingen energi på de som varken uppskattar det eller ger någon energi tillbaka.
* Sålla bort människor som har dig som låg prioritet på sin lista av vänner.
* I relationer måste båda få vara med och bestämma "reglerna".

Jag måste förstå att de människor som inte har samma prioritets "ribba" som jag måste jag behandla på samma sätt som de gör med mig.
Tex ska jag inte ställa upp och träffa min "ickevän" så ofta som vi gör trots han har gjort slut på våran vänskap, bara för att han har kontrollen nu.(lättare sagt än gjort säger dumsnälla Rebecca och fortsätter i samma lunk)
Felet är bara att mina riktiga vänner blir lidande, han har hög prioritet hos mig men jag har noll prioritet hos honom. Jag hinner inte umgås med mina andra vänner och han har inte så många vänner.Jag tror att jag ska göra såhär: Jag låter det gå fram tills sommaruppehållet och sen kan distansen börja på riktigt, då låter jag det rinna ut i sanden, det är ändå det smidigaste sättet att göra det på.

Jag gillar min vän T för han har inga problem med att prata om såna här tunga saker, en del av mina kompisar vill bara höra roliga saker och aldrig något tråkigt/jobbigt i ens liv. I ju för sig blir de aldrig några nära vänner då. Nu kom sållningen in igen.

Så jag måste hålla sållet rent, ingen får ligga och skvalpa där i och suga ur mig en massa energi som en vampyr.(muahahahaha)

"I want to break free, god knows,god knows I got to break free"
Queen

1 kommentar:

Anonym sa...

Äääntligen kan man skriva kommentarer!:D jiiippii!!

JAaa nu ska vi se! asså jag tycker du gör helt rätt fortfarande! Du behöver inte köra på stenhårt på fasta regler, kör lite efter hjärtat. Du måste fortfarande vara rebecca...så som du funkar!:) Men man kan ju alltid tänka till att man inte ska bli behandlat hur som hellst på deras villkor!! Du har också en åsikt ju! tänk på det!

Goooodnatt och KRaaAMar!