torsdag 13 mars 2008

Från jord är du kommen...


...och till jord skall du åter varda.
Ja så är det faktiskt.
Allt kommer ifrån jorden från början, används/konsumeras och slängs, bryts ner och blir ny jord.

Vi var på en jordkurs idag på jobbet, en heldag med massa matnyttigt för miljövärdar (matjord *haha* såååå torr humor ;) )Det mesta har man ju hört ui skolan men det var bra och intressanta föreläsningar ändå och väldigt intressanta diskutioner.

Det var bara en sak jag störde mig på...
Kursen var obligatorik men långt ifrån alla kom, de hade diverse ursäkter eller bara sket i det enligt deras jobbarkompisar.
Bolaget har äntligen öppnat ögonen för utemiljön och villl satsa pengar på den och på att utbilda sin personal och då ger de anställda inget tilbaka genom att inte dyka upp på sådana här saker. Vad är så svårt att förstå med OBLIGATORISKT?? Jag bara undrar...

Dans träning idag och för en gångsskull var det jag som var mest skärpt och ville seriös träna, jag vill ju inte sitta och åka till Trollhättan för att leka bort både tid och pengar, när det är han som absolut vill träna. Nej skärpning.

Så fint var det på himlen igår...det är de små sakerna som gör mig glad här i livet.


Imorgon är det fredag och då blir det bugg på Let's Dance som hägrar, ska bli spännande och se "what all the fuzz are about". Nu ska jag käka lite och ta en störtdyk ner på kudden. ;)
Godnatt!

"Låt det växa låt det vissna ner, mata maskarna så de blir fler."
Doris (Min knasiga och underbara klasskamrat i Tvååker som muntrade upp ky-klassen med att hitta på låtar om våra ämnen.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaaa jord är en bra sak!:) utan den skulle inget kunna leva på denna planeten!:S Asså jag trodde hur länge som hellst att Obligatoriskt betydde att det var valfritt!!:D hahahaha! Kolla upp med dina kolegor, de kanske tror samma sak!:D Lets Dance missar jag dock, men det ska bli nice att se hur de får till Salsan och Buggen!;) haaaa en bra fredag! KraaaMar