onsdag 12 mars 2008

Stackars....ingen!

Jag vill bara börja med att få ett utrbrott så kan slutet bli trevligt(det är ju oftast slutet man kommer ihåg och därför vill jag avsluta trevligare än jag börjar.)

Vem f*n tror han att han är??(jag pratar om min "ickevän" nu) han ringer mig idag på jobbet och frågar om jag kunde åka och träffa en kille från Lindome och köpa en bildel till honom(ickevännen) Men hur ska han ha det, i min värld är det sånt man gör åt sina vänner, jag menar tjänster och gentjänster, men har man bar 2 dagar tidigare visat och gjort klart för mig vilken typ av relation vi ska ha...alltså ingen alls och sen kommer och vill att jag ställa upp i givakt för honom!

Så här handlade jag, han fick truga till att den här killen kommer och lämnar bildelen på mitt jobb och han ger mig pengar att ge honom, men när jag lämnar över denna bildel ska jag göra klart för honom vad det är som gäller: Ingen vän ingen tjänst! Hårt mot hårt är det som gäller...kalla handen kan man också kalla det.

Igår mådde jag så mycket bättre efter fikan på stan och satte igång med städning och målning hemma. Jag skrev också en checklista över vad jag vill göra iordning i min lägenhet som jag tänker beta av bit för bit. Nu håller jag på att måla en list under köksskåpen och nästa projekt är att måla skåpsluckorna. =) Trivs riktigt bra i min lägenhet och tycker om att pyssla lite så här. Till helgen blir det nog mer pyssel skulle jag tro.

Jag vill bara säga TACK och en STOR KRAM till alla mina riktiga vänner, som ställer upp för mig i vått och torrt och som bryr sig om mig, märker att jag mår dåligt och bara vill ställa allt tillrätta igen. Det är också ganska betydelsefullt att jag har en vän på jobbet som märker när jag inte mår bra och frågar hur det är med mig. Jag uppskattar det väldigt mycket även om jag inte är i form för att prata om mina problem alltid. "Det är nu man skiljer agnarna från vetet." Ni är BÄST!!! =) (och jag lovar att min blogg ska bli lite roligare nu igen ;))

"I´ll be there for you, when the rain starts to pour"
The Rembrants (Vänner/Friends ledmotiv)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj! här händer det grejjer. Verkar lite rörigt, men det löser sig alltid i slutet!

KraaaMar