tisdag 15 april 2008

Arbetsmyran...

ÅÅÅh va jobbigt... Den här bihålegrejen går liksom inte över så jag gick till vårdcentralen kusten här i Ytterby. Jag får liksom ingen bra sömn när det gör såå j*vla ont hela tiden och Alvedon hjälper knappt mot trycket i huvudet.

Läkaren sa att det var bihåleinflammation ihop med något virus *suck*
10 dagars Kåvepenin-kur(vilka hästpiller, måste dela dem 3 ggr för att kunna svälja dem) nässpray och 2 dagars husarrest.
Jag vill ju jobba, jag känner mig ju tillräckligt bra, men får inte...va typiskt! :(
(Jag måste hålla mig inomhus nämligen och jag har ju ett utomhusjobb så den ekvationen gick inte ihop.)Jag som tänkte bara peta i mig tabletterna och köra på som vanligt, men det är nog dumt att inte lyda läkarens ordination om jag vill bli frisk.

Igår hade jag som så många fånger förr en liten dust med en person.
Jag klarar inte av folk som ska kommentera hela tiden och värdera folk efter utbildning och jobbposition.
Alla är lika mycket värda, och man behöver inte sprida sin egen negativa energi till alla andra.
Om man inte mår bra ska man inte ta ut det på andra så de inte heller mår bra, vad blir bättre av det?

Jag bara exploderar om någon kommenterar negativt eller lättvindigt vad jag gör,säger eller tycker. Sluta ha så mycket åsikter om mig och mitt liv och låt mig sköta vad jag tar åt mig ifred istället.
Tyvärr är jag en så mild person som aldrig går på personen direkt i explosionen utan mina stackars vänner får lyssna på allt(Tack för att ni finns och står ut med mig.) Det är ju bara tur att mina utbrott är sällan, intensiva men väldigt korta.
Behöver bara få ut det ur systemet liksom.

" Jag uppstämma vill min lyra fast det blott är en gitarr och berätta om en Myra som gick ut att leta barr..."
Cornelis Vreeswijk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig raring!! Det kan inte vara kul att ha bihåleinflamation!:S iiii! Mys ner dig i soffan till en inte allt för komplicerad film, med en står skål glass!;) Sen får du gärna somna mitt i filmen, det BÄSTA som finnt!:D Sen är du snart "fit for fight!"

KRaaaM!

Anonym sa...

Krya på dig, jag har oxå varit "vän" med kåvepenin ;) inge roligt..

KRAM!