söndag 6 april 2008

Middagsbjudning med underbara människor!

Ja så sitter man här med ett leende på läpparna!
Gårkvällens middagsbjudning hos mig blev jättelyckad tycker jag.
Jag var så nervös innan för att det var 5 personer som inte känner varandra som skulle komma på en trevlig 3-rätters födelsedagsmiddag. Det var T, A, M o F och så D....
Allt skötte sig själv så bra, inget att vara nervös över egentligen.

Samtalet flöt på och det var många intressanta ämnen som berördes. Många goa skratt blev det, dessvärre tog maten en del tid men det blev ju klart så småningom. ;) Då är det bra med 3-rätters så slipper folk sitta och hungra ihjäl innan de får någon som helst mat.
Så här såg menyn ut:

Förrätt: Räkcoctail (i champangeglas)
Varmrätt: Rotfrukter i ugn med fylld, bacon lindad fläskfilé
Efterrätt: Hallon och Blåbärssmulpaj med vaniljsås

Allt tog slut och var fullt ätbart, det anser jag som väldigt lyckat!;)

Jag älskar verkligen mina vänner! De är så underbara var och en på sitt sätt och jag tycker bara om dem mer och mer hela tiden. Det är så skönt nu när jag har sållat bort alla människor som gör att jag mår dåligt, jag uppskattar verkligen de vännerna jag har kvar och vårdar vår vänskap väldigt ömt!
Jag mår bara så bra nu, jag är glad hela tiden och tänker aldrig på allt det jobbiga som har hänt.
Tänk vad livet är härligt!

Ikväll är jag sugen på en film och lite gos, men eftersom man är själv blir det väl till att gosa med nallen då! Det funkade ju när man var liten och borde funka nu med. ;)
Men först ska jag ta itu med disk och bära ner madrasserna till förrådet igen.

"Min värld, min värld, du är så stor
Av tankar styrs din färd
Långt mera kloka än man tror
Så snurra du min värld"
Ted Gärdestad

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en underbar kväll! Det var supertrevligt! Maten var god, ni var goda, stämningen var god, kvällen var god helt enkelt!:)!! Tack!

Ha en bra dag!

KraaaMar!