onsdag 16 april 2008

Uttråkad och blyg...

Sooo bored...
Gud va jag har tråkigt hemma, jag känner mig ju pigg och vill jobba, men jag får inte vara utomhus förrän tidigast imorgon. Det är så jäkla gött väder ute idag med (inte rättvist när jag sitter inne och glor) det kommer säkert att regna imorgon.

Jag fick i alla fall ett mycket trevligt besök igår som räddade mig ur tristessträsket litegrann.
Vi åt våfflor med sylt och grädde och hade bara allmänt trevligt.Tack så mycket, det förgyllde verkligen min dag, och jag gör gärna om det fler gånger! ;)

Den nya säsongen av Desperate Housewifes har äntligen kommit tillbaka igen, och det med buller och bång! Gårdagens avsnitt var fullproppat av intriger, och jag bara njöt...
Mitt tv och våffelsällskap var inte så insatt i serien och det blev bara ännu värre när jag försökte förklara lite om varje karaktär, det är mer komplicerat än man tror. ;)
Kommentaren jag fick var "En typisk amerikansk serie fast med en liten knorr" och jaaaa kanske det men det är knorren som gör det!=)

En sak fattar jag inte med mig själv... Varför ska jag vara så förbenat blyg jämt, inne i mig känner jag att jag skulle vilja göra en massa saker men det tar bara stopp och där sitter jag och inget blir det med det...inget händer, varför kan jag inte bara ta mig i kragen och gå på min känsla? (Jag vet någonstanns att jag är rädd för nederlag och då sätter spärren in) Jag önskar att denna personen bara kunde läsa mina tankar och agera utifrån det....JA eller NEJ.

Här är en perfekt låt som stämmer in här:

Lets talk about us

We talked about the birdies
That fly up in the trees
We talked about the moon
And the stars we couldn't see
But you keep on pretending
You don't know what's wrong with me

Come on, let's talk, about us

We talked about the good times
That made us laugh and sigh
We talked about the bad times
That brought tears to our eyes
Now, I think it's about time
For you to realize

Come on, let's talk, about us

(Hey)Dear, I swear I'll love you,
'til the very end
But I don't plan on stickin' around
If it's just to be your friend

We've talked, an' talked, an' talked, an' talked
But there's been nothin' said
The things that you've been talkin' about
Just don't stick to my head
Sometimes I think, little girl
That your heart is filled with lead
Come on, let's talk, about us

Well, dear I swear I'll love you
Oh, 'til the very endWell,
I don't plan on stickin' around
If it's just to be your friend

We've talked, an' talked, an' talked, an' talked
And there's been nothin' said
The thing that you've been talkin' about
Just don't stick to my head
My darlin' little girl
I think that your heart is made of lead

Come on, let's talk, about us
Come on, let's talk, about us

Van Morrison

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle bli jättefint väder till helgen!:) så det passar nog aldeles lagom till att du går gå utanför dörren imorron!!! YES! Värma upp lite! Härligt med vofflor!! Mums!! man blir som barn på nytt!:)

KraaaaM! och krya på dig!

Anonym sa...

sluta va så negativ nuuuu! Du är ju the darkness of becca ;)