lördag 12 april 2008

Min Pappa!

Ja gårkvällen var verkligen underbar!
Jag åkte till pappa vid 13.00 tiden och kom hem ca 24.00.
Det var såå trevligt, vi fikade, snackade skit, käkade middag och sen satt vi i soffan och degade medans vi tittade på Hockeyn(j*vla HV71 som lyckades till slut att få in ett mål i Sudden Death.)
Min styvbror T och hans sambo A kom förbi och fikade en sväng och familjefesten var ett faktum. Det var verkligen jättetrevligt och tiden gick alldeles för fort! Det kommer nog bli så att Både P och K, A och T kommer ner i sommar till Götet och hälsar på lilla mig, sååå kul tycker jag.
=)Vi kan gå på några sjyssta uteserveringar och ta några bärsa.=)

Mina tänder höll på att ta livet av mig igår, jag käkade tablett på tablett men ändå släppte det inte... Jag höll på att bli galen, men idag känns det faktiskt lite bättre(peppar peppar, ta i trä ;) )

Min Pappa är en underbar människa, vi är så lika... jag blir lika förundrad över detta varje gång!
(För er som inte vet så lärde jag känna min Pappa först för ca 2,5 år sedan när min Farmor dog.)
Och det är rätt fräckt att vad gener kan göra egentligen!
T e x älskar han majs, ananas, glass men gillar inte kokosmjölk så värst mycket(precis som jag)
När han sover dreglar, snarkar, pratar i sömnen och hackar tänder(precis som jag fast jag inte så stolt över dessa egenskaper ;) )
Han är dessutom lika spontant knäpp som jag är, samma humor, samma "crazyness" och framförallt samma munläder ;).

Ja det är facinerande vad gener kan göra med en människa, att man kan bli så lik en person trots att man inte har växt upp med den och blivit "formad".
Jag är i alla fall sååå glad för den kontakt vi har idag och blickar bara framåt, jag är inte bitter som person(skulle aldrig orka gå runt och vara sur för något som hände för över 20 år sedan, jag tar tillvara på det vi har nu istället.)
Så lilla Pappa jag älskar dig!


"Pappa kom hem!
För jag längtar efter dej
Kom innan sommarn är slut lilla pappa
Åskan har gått
Och om kvällen blir det mörkt
Stjärnorna syns nu på himlen igen"
Evert Taube

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!:) men så härligt! Gener är bra grejjor det!!;) Våra sovvanor är inget vi behöver vara stolta över, men vi har dem allihopa! Tur att vi slipper uppleva dem under natten iaf, för vi sover ju!:) hihi!

KraaaM!