tisdag 8 april 2008

Den moderna kvinnan...

Idag kom de nya möblerna till jobbet från Ikea. :)
Vi har beställt en soffa, bord och några fotöljer för att piffa till det lite på kontoret, och jag blev "ansvarig" för detta.
Jag var på Ikea med en arbetskamrat, valde ut och beställde. Idag kom de strax innan lunch, 2 starka karlar bar upp allt till oss (ingår i ikeas distributionsavtal) och monteringen kom igång.

Vid lunchtid drällde alla karlarna in en efter en när jag låg och monterade soffan.
Jag fick en kommentar av T på jobbet när alla grabbarna satt runt mig när jag monterade soffbordet.
" Det moderna samhället... 4 karlar sitter och dricker kaffe medans tjejen monterar ihop möbler." Och jag har tänkt på det ibland...

Det kanske är det som är felet med mig, mitt motto har alltid varit: En bra kvinna reder sig själv. Kanske är det det som gör att jag fortfarande är singel.
För att jag inte är så prinsessaktig och bara sitter och tittar på när alla killar sätter ihop möbler, slår i en spik eller en sån enkel sak som att ställa in video och TV:n?
Jag kanske skrämmer bort dem när jag kan bära hem mina matkassar själv och känner att jag inte vill vara helt beroende av en karl?
Det är ju inte så att jag är mindre kvinna för jag har satt ihop mina möbler och satt upp alla tavlor i min lägenhet själv! När man är singel har man ju inget val...eller?
Jag är ju lika mjuk och rar och go fast jag är "händig", skrapa på ytan så får ni se!

Allt blev iaf jättefint på jobbet när allt väl var på plats. Allt matchade så fint och jag kände mig så stolt och nöjd (matching queen som jag är ;) ) Symmetri och matchningar får jag alltid en kick av, inredning är sååå kul! =)

"Min enda längtan nu och här, Älska mig för den jag är."
Ainbusk Singers

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho! nu har jag hittat hit :)

/satans dotter

Anonym sa...

Men Shit!!! Självklart ser vi killar det som jätte possitivt att du reder dig själv!:) För mig är det värsta som finns när man är menad att göra en viss sak som tjej och kille! Nej nej! ett modernt samhälle med en ny inställning står jag för, mera sånt! Sen om man nu råkar vara lite mer intresserad för att spika som kille än tjejer, tja, då får man väl hålla på med det.....i intressets syfte!! Så kör på, du blir mycket attraktiv på marknaden!;)

KraaaaaM!

Anonym sa...

Jaa! visst var han. han gick omkring med sin East side tröja dagligen och klotrunda glasögon, sen bytte han ut till minte rektangulära helt plötsligt :D Haha, javisst, vi var 4 helt olika individer men fan så kul vi hade ändå. KRAM!