tisdag 29 april 2008

Ska det aldrig ta slut??

Cancer bara genomsyrar min släkt...känns om var och varannan får det!

Nu ligger min Morfar på sjukhus och har cancer i magen, han som hade blivit i princip bra ifrån Prostatacancern...
De hade kört in honom på sjukhus efter han var helt uttorkad för att han inte har kunnat äta på ca 14 dagar, de skulle kolla med en slang som körs ner i matstrupen vad orsaken var, men kunde inte få ner den för att en tumör satt i vägen.
Han ska magnetröntgas idag så får vi se vad som händer...
Han hade iaf börjat skriva ett testamente, vilket säger mycket om livsgnistan.

Det känns aldrig som det ska ta slut någon gång... Mamma har haft hudcancer, livmoderscancer och nu i huvet. Farmor dog av cancer i magen, morfar fick prostata cancer nu detta!
Dessutom ramlade min Mormor för ett tag sen och bröt båda axlarna, min moster har tuberkolos osv...

Usch det känns som det aldrig ska ta slut...Alla blir bara sjuka och jag känner mig aldrig så dödlig som jag gör nu!Livet är kort...

Det värsta är att jag inte har några planer inför kvällen och kommer sitta själv hemma med mina tankar som snurrar i mitt huvud...



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker på dig min lilla Becco!
Har också cancer i släkten, mest på mammas sida, och två fall av alzheimer och massor med hjärtinfarkter på pappas sida.
Det är inget roligt.. I know :(

Jag hoppas att jag kan muntra upp dig med att mina backsippor har slagit ut här hemma :) mörklila denna gång.. förra året var de en aning ljusare :S

Kram!