söndag 20 april 2008

Framtid...

Ja så lider denna helgen mot sitt slut...
Jag har haft ganska fullt upp hela helgen och det har varit trevligt men nu är jag såå trött.

Fredag så var jag hemma hos A och vi åt jättegod Thaimat som hon hade lagat och så skålade vi lite (jag i vatten och hon i Cider och Martini) Sen låg vi och pratade om ditt och datt i soffan sen somnade hon i soffan sötnosen. Jag väckte henne så gick vi och la oss.

Lördag åkte jag bara hem och duschade och fixade mig (i min favorit outfit och satte upp håret =) riktigt roligt att göra sig riktigt fin ibland) sen bar det av till M och F vid 14 tiden.
Jag kom dit och vi satte igång med alla förberedelser. Tiden bara flög fram men vi blev klara lagom i tid.

Folket bara strömmade in, människor jag hade sett på några av deras fester och på Öland men aldrig riktigt pratat med. Det var mest par och de hade småbarn också.
(Jag var nästan den enda som var singel där.)

När jag satt där efter mat och fikat var avklarat, så passade jag på att iaktta människorna som fanns där. Min upptäckt var att de flesta "var stöpta i samma form" tex killarna hade alla skorta (de flesta rutiga) och var nästan alla lastbilschafförer (även F kör lastbil) tjejerna hade nästan precis samma klädstil, Nylonstrumpbyxor, capribyxor/kjol, cardigan och en lite käck topp.
Dessutom kändes de sååå vuxna (och så hade de barn).

Det var bara jag som stack ut klädmässigt och singelfaktumet.
En lite konstig känsla som jag fick var, vad är min plats i det här sällskapet? Passar jag ens in i denna kretsen?
Men M är ju min allra bästa vän och det är ju det som är viktigast, att vi har varandra!
Deras liv och framtid känns så avlägsen i mitt liv, jag kände mig så ung och liten i det sällskapet med deras bebisprat m.m. Men jag tror nog att det beror på att jag är singel fortfarande, man planerar ju inte direkt in giftermål och barn när man inte har hittat någon att dela det med än. Ta't lugnt ta't TOY. ;)

Idag har jag tvättat hela dagen och avslutade med lite mangling :) det är sjukt att jag tycker om att mangla så mycket! Det blir sååå fint när man lägger in lakanen i skåpet i prydliga högar och rader och dessutom känns det så skönt att krypa ner i en nybäddad säng med manglade lakan. En liten böjelse jag har! ;)

Nu blir det en ´"Classic chickflick" som går på TV....Pretty Woman för hela slanten! :)

"Pretty Woman walking down the street"
Roy Orbinson

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar oxå nymanglade lakan att ligga på :) Men du, hur gick det med det där samtalet.. vem var det egentligen? svarade du sen;) ? kram!