onsdag 9 april 2008

The bigger (wo)man...

Igår satt jag framför datorn och snackade med en av mina bästa vänner jag hade i Eneskolan i Järna(högstadiet). Det var verkligen askul!
Vi snackade gamla nicknames, pojkvänner/kärlekar och allmänt knäppa människor som vi mindes från den tiden. Många skratt blev det, det var ju helt crazy på den tiden! ha ha ha

Jag bestämde mig då för att trots min mobbingsituation jag hade hemma i Järna att vara "The Bigger (wo)man" och ta kontakt med mina gamla klasskamrater på Facebook. Så jag kikade runt lite och tänk va folk jag hittade, fanns t o m en grupp som hette Eneskolan.
Så jag skrev en snutt till varje person som jag sökte kontakt med och några har svarat, riktigt roligt är det faktiskt! No hard feelings nu, vi är ju vuxna människor som K sa igår.

Jag läste ut den sista Harry Potter boken igår...OOOOOhhh vad den var spännande, nästan från början till slut!=) Den hade en lite oväntad knorr på slutet men mer avslöjar jag inte! ;)
Gud vad jag kommer att sakna dessa böcker, jag riktigt drömde mig in i Harrys värld och kan knappt vänta på nästa film (hoppas de inte slaktar berättelsen bara.)
Nu börjar jag att läsa i mina Häxmästar böcker igen för att sen gå på Ljusets rike.
AAAhhh vilka underbara böcker det finns! Skönt att jag verkligen har tid för att läsa böcker nu, känns som jag har försummat detta intresse en tid nu.

Imorgon bär det av hem till Sö-Tälje igen!=) BL har Hippiefest och det vill jag inte missa, vi är ju såna jäklar på att supa!;)
Sen ska jag i bara farten gå på mitt kusinbarns dop och hälsa på mamsen och papsen.Fullt schema som vanligt alltså men That's how I like it!
Ska packa sen gå ner till förrådet och försöka gräva fram mina hippie solbrillor som jag köpte i 4:an på Gotlandsresan("Musse combo festivalen" med orkestern.)
Jaaa jag är allt knäpp jag! =)

"For goodness sake, I got the Hipp(ie)y hipp(ie)y shake" ;)
The Beatles

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är vuxna människor nu och bryr oss inte vad andra tycker, om de nu tycker illa om en, du har ju massa bra vänner att stötta dig mot!:) Men det är allt konstigt när man möter gamla klasskompisar. De tror ju att man är den samma tönt som man var i skolan, det är konstigt. Kör på!!!

KraaaaMar!

Anonym sa...

Exakt rebecca, du är ju normalaste normalen från järna, dessa som var elaka är defenitivt inte det. skit i dem men förr eller senare kommer vi säkert bli indragna i ngn slags återförenings grej på ene, typ när vi e 25 år eller ngt.. då måste vi, skraja som får gå igenom glaskorridoren och få ta emot alla bra som dåliga saker.. de kommer eka i våra hjärnor tills vi kommer fram till vårat gamla klassrum.. då vi får ta emot oväntade kramar och feta smiles. vad tror du? Själv är jag rädd för att det ska komma en sådan inbjudan men what the hell, jag går dit för att visa vem jag egentligen är som vuxen :) Du och jag mot världen.. eller hur ;)

KRAM!